Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til PMV, hvordan betaler jeg min skat korrekt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har oprettet en PMV med CVR nummer, og jeg har en omsætning for mindre end 50.000 om året.

Jeg tjener et forskelligt beløb pr. måned. Jeg holder indtil videre regnskab på den måde, at jeg tager alle mine indtægter og trækker udgifter fra. Overskuddet betaler jeg skat af ved at indberette det på min private SKAT-profil i rubrik 111, korrekt? Jeg har et regnskabsprogram med mange funktioner, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal benytte det, da min PMV ikke er mere avanceret, end at jeg som sagt bare regner mit overskud ud. Er der andet jeg skal være OBS på at bogføre?

Skal jeg yderligere skrive i min forskudsopgørelse, hvad jeg forventer at tjene på et helt år? I så fald tænker jeg, at jeg løbende skal gå ind i rette i min forskudsopgørelse, da mit overskud som sagt varierer, korrekt?

Jeg har nu flere steder set folk snakke om, at man skal have en erhvervskonto i sin bank eller have tilladelse fra sin personlige bank til at få indbetalt sit overskud her? Er dette relevant for mig, og hvorfor kan jeg ikke "bare" sørge for at betale min skat, og så få resten af pengene ind på min personlige konto?

Jeg har aldrig før haft en PMV og regnskab er en kæmpe jungle for mig - så kæmpe at jeg overvejer at droppe min PMV i frygt for at komme i "kombollage" med SKAT. Derfor håber jeg inderligt, at nogen med erfaring kan være behjælpelig. Tak på forhånd.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

FBPH:
Jeg har nu flere steder set folk snakke om, at man skal have en erhvervskonto i sin bank eller have tilladelse fra sin personlige bank til at få indbetalt sit overskud her? Er dette relevant for mig, og hvorfor kan jeg ikke "bare" sørge for at betale min skat, og så få resten af pengene ind på min personlige konto?

Det kan du - men din bank kan forbyde dig det - og gør det ofte - og kan lukke din konto så - også den private, da det er misbrug at bruge en privatkonto til erhverv, uden aftale med banken (som jo så heller ikke har udført korrekt hvidvaskkontol. Brug en konto de siger OK til du har erhverv over  - en der kun bruges til det, så du kan stemme den helt af med dit regnskab v ed skattekontrol

FBPH:
Jeg har et regnskabsprogram med mange funktioner, men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg skal benytte det, da min PMV ikke er mere avanceret, end at jeg som sagt bare regner mit overskud ud. Er der andet jeg skal være OBS på at bogføre?
brug det - så du er i gang og har let ved at vise det til skat med fuldt transaktionsspor osv

FBPH:
Jeg har oprettet en PMV med CVR nummer, og jeg har en omsætning for mindre end 50.000 om året.

Jeg tjener et forskelligt beløb pr. måned. Jeg holder indtil videre regnskab på den måde, at jeg tager alle mine indtægter og trækker udgifter fra. Overskuddet betaler jeg skat af ved at indberette det på min private SKAT-profil i rubrik 111, korrekt?
ja forudsat dine omkostinger alle er fuldt fradrag (ex ikke gaver, repræsention mm - I forskud udfylder du 210

Meget mere letlæst om skat og moms og en masse andet-for PMV, og for enkeltmands virksomhed http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  e-bog eller peperback

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige, at jeg IKKE kan få pengene ind på min private konto, og at jeg skal bede min bank om en erhverskonto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

FBPH:

Vil det sige, at jeg IKKE kan få pengene ind på min private konto, og at jeg skal bede min bank om en erhverskonto?

det vil sige det jeg skriver at HVIS din bank informeres om, at du bruger din konto til erhverv - og siger ja - så må du det for skat - men hvis banken ikke vil tillade det, og det vil mange ikke idag - så må du ikke for banken - og de kan lukke din konto helt hvis du misbruger en privat konto til erhverv uden tilladelse (gør deres hvidvask kontrol umulig f.eks og giver flere transaktioner og større risiko) du skal der for bede banken om skriftligt OK til at du bruger en privat konto - og se hvad de så reagerer med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg er helt med. Og dette gælder også, selvom det er en privat ejet virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)