Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Day trading

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer

Den seneste 1-2 måneder har day trading fanget min opmærksomhed. 

Jeg har bare svært ved at sætte mig i det fordi jeg ikke ved hvor jeg skal søge mine informationer

Jeg har set en del videoer på youtube, læst en del af det på nettet, og jeg har fået nok af at finde informationer der lyder for godt til at være sandt.. 

Der er en så masse så kaldte ¨guruer¨der har programmer til salg osv, men det hele virker til at være en scam, når du så subscriber så får jeg konstant mails med tilbud og deres program bliver kun billigere og billigere og det giver ikke mening for mig. 

Så jeg ville høre om der var nogen af jer herinde, der har styr på det og kan træne mig eller lignende mod betaling selvfølgelig. 

Godaften :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en verden fyldt med scam - og man skal virkeligt have tid og evne til at sætte sig dybt ind i regnskaber og nyheder hele tiden for at have skygge af chance for daytrading

Ud fra det du beskriver, skal du ikke gå ind i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 07:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John siger!

JEg er konstant overrasket over at folk ikke kan se, at hvis der fandtes en opskrift på at blive rig uden at løfte en finger - så ville man nok ikke sælge opskriften, får så ville man jo være rig......

Investering er langtsigtet med markedsafkast, og risiko - og i den modsatte ende den mest risikable form - gearet daytrading i div. financielle instrumenter. Dem som helt sikkert tjener på det er dem som er service-providers - for resten er det en avanceret stoleleg.

Hvis du vil vinde i stolelegen så skal være dygtig, erfaren, have mere viden end markedet, og have en stor buffer af penge. Det med viden kommer af hårdt arbejde, eller viden som du reelt ikke må handle på (insider trading).

Sæt 10 porteføljesimuleringer op hvis du stadig er interesseret. Lav en strategi som er forskellig for hver, og trade i dem et års tid. JA det kræver indsats. HVis du har "slået makredet" stabilt med hovedparten af dem, så begynd med dine egen penge. Men hvis din indsats (altså din opsparing), er lille vil det næppe være tiden værd.

Kgi evt. på Seeking Alpha

https://en.wikipedia.org/wiki/Seeking_Alpha

https://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_(finance)

PS: Jeg er ikke daytrader, men har lidt langtsigtet investeringer.

Tilmeldt 10. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke meget om det, men vil råde dig til at være yderst varsom. Som daytrader skal du nærmest minut for minut være foran markedet, og som tiden går bliver det sikkert også interessant at geare, hvilket gør det yderligere risikabelt. Mit umiddelbare indtryk af daytrading og aktieinvesteringer generelt, er at der er meget psykologi i det. Jeg plejer at sige at markedet opfører sig som de værste bitches, der reagerer tosset på det mindste. Kan være at det er forkert opfattet. Min pointe er, at ud over en hulens masse faktuel vide, så skal du i den grad også være opmærksom på “psykologien i det”. Der er dog en del, det gør det, og der findes FB-grupper, som du måske kunne kigge lidt til, for at finde ud af, hvem du skal lytte til/lære af. Personligt ville jeg hellere investere lidt mere langsigtet end daytrading. Og allerhelst så ville jeg nok skele til boligmarkedet i storbyerne. At jeg ikke har nogen erfaring med daytrading er ikke helt korrekt. Min mand har “erhvervet” sig med daytrading igennem flere år. Jeg troede ærlig talt at det var midlertidigt, da det er ret opportunistisk at tro at det kan brødføde en familie på det niveau, som et funktionærlønnet arbejde ville have gjort det, for hans vedkommende. Det var måske så også midlertidigt. I hvert fald gik det firma, som formuen stod i, konkurs for 6 måneder siden, og ja formuen gik fra 2.7 mio til ingenting. Derudover er familien ikke længere at betragte som familie. Jeg er sikker på at daytrading kan være rigtigt for nogle, men hvis det er ens levevej, fordi nan ønsker at gå den lette vej til at vedligeholde eller allerhelst øge sin formue, så hold fingrene langt væk. Der er ingen lette smutveje til noget her i livet. Vil man noget særligt, så er det på med arbejdshandskerne, og derfra arbejde røven ud af et vist sted.

Jeg håber ikke at ovenstående føles som en våd klud :) Det er ikke min intention. Tænk dig bare godt om. Rigtig godt, og prøv så at opspore nogle daytrader-grupper på FB. Der finder du nok nogle indspark til, hvordan du kan komme videre :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)