Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af enkeltmandsvirksomhed - uden lønudgifter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg vil gerne starte mit eget smede/montage (enkeltmandsvirksomhed) firma op. Lige nu er jeg fastansat rustfri klejnsmed/montør ved et andet firma. Jeg vil udføre arbejde for min virksomhed i weekenderne, uden lønudgifter til mig selv og på den måde få en god egenkapital så jeg senere hen kan gå 100% på mit eget og bruge de optjente penge på værksted, firma bil, dyrt værktøj, osv. Jeg har ikke noget værksted, så sælger ikke produkter, kun min egen arbejdssats

Mit spørgsmål er så - Hvad kan jeg tage i timen ved montage/udlejning. Og er der noget jeg skal være OBS på?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

CA-smed:
Mit spørgsmål er så - Hvad kan jeg tage i timen ved montage/udlejning. Og er der noget jeg skal være OBS på?

Det kommer an på hvor i landet du er, hvor speciel og eftertragtet din kunnen er og hvor dygtig en håndværker du er. Generelt jo billigere du laver ting jo flere timer vil du kunne sælge, men det vil ofte være et problem hvis det er til virksomheder at du kun arbejder weekender. Du skal nok have ting på det rene med din arbejdsgiver. 

Hvis du er i fornuftig afstand til Roskilde er du velkommen til at sende en PM 

Tilmeldt 21. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig input!

Det bliver ikke samme kundekreds som min arbejdsgiver, så det burde ikke blive noget problem. Jeg er uddannet sort klejnsmed, men har senere hen taget diverse certifikater i 136,141 og 141 RF

Derfor jeg arbejder som rustfri klejnsmed i dag.

Jeg kommer fra Midtjylland, så desværre ikke Roskilde

Tilmeldt 21. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hurtig input!

Det bliver ikke samme kundekreds som min arbejdsgiver, så det burde ikke blive noget problem. Jeg er uddannet sort klejnsmed, men har senere hen taget diverse certifikater i 136,141 og 141 RF

Derfor jeg arbejder som rustfri klejnsmed i dag.

Jeg kommer fra Midtjylland, så desværre ikke Roskilde
Tilmeldt 23. May 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hav også in mente, at det kan være svært at hæve priserne senere.

Tilmeldt 30. Aug 15
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Bemærker mig ved at du skriver at du har en enkeltmandsvirksomhed og at du ønsker at spare op og derfor ikke vil udbetale løn, så du istedet kan investerer i forskellige aktiver.

I den sammenhæng vil jeg blot lige nævne for en sikkerhedsskyld at du bliver personlig beskattet af dit overskud med mindre du f.eks vælger at benyttte virksomhedsskatteordningen, og derfor reelt ikke sparer noget op og resultatet vil blive det samme som hvis alt blev udbetalt som løn.

Du bør derfor måske overveje om det istedet vil give mening at oprettet et selskab allerede nu og opspare deri og dermed nøjes med blot at betale 22% i selskabsskat af overskuddet istedet. Det kan måske gøre det lidt nemmere at spare op nu hvor du allerede ved hvad du vil og hvad pengene skal gå til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hakema:
Du bør derfor måske overveje om det istedet vil give mening at oprettet et selskab allerede nu og opspare deri og dermed nøjes med blot at betale 22% i selskabsskat af overskuddet istedet. Det kan måske gøre det lidt nemmere at spare op nu hvor du allerede ved hvad du vil og hvad pengene skal gå til.
det samme opnås, som du også beskriver, (og lidt til faktisk) i personlig virksomhed med VSO (lidt til betyder at man i selskaber jo betaler 22% af overskud - og så fuld skat af løn/udbytte mens man i VSO får de 22% retur og modregnet når penge hæves som løn)http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Valget selskab/personlig virksomhed VSO mener jeg træffes af andre årsager end opsparing i selskabet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Hakema:
Du bør derfor måske overveje om det istedet vil give mening at oprettet et selskab allerede nu og opspare deri og dermed nøjes med blot at betale 22% i selskabsskat af overskuddet istedet. Det kan måske gøre det lidt nemmere at spare op nu hvor du allerede ved hvad du vil og hvad pengene skal gå til.
det samme opnås, som du også beskriver, (og lidt til faktisk) i personlig virksomhed med VSO (lidt til betyder at man i selskaber jo betaler 22% af overskud - og så fuld skat af løn/udbytte mens man i VSO får de 22% retur og modregnet når penge hæves som løn)http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Valget selskab/personlig virksomhed VSO mener jeg træffes af andre årsager end opsparing i selskabet http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John Hannover

Specielt hvis spørgeren her betaler topskat, så er det en kæmpe fordel at tænke i skatteeffekterne privat. Hvis det er en personligt ejet virksomhed udenfor VSO så kan han investere i værktøj, værksted etc og på 56% i fradrag. Det tyder ikke på at der er en stor risiko for at tabe andres penge end spørgerens egne eller for sagsøgning (sørg for forsikring), så det kan være en rigtig dårlig løsning at være i selskabsform i starten.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)