Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i rejsebureauer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 31. Jul 18
Indlæg ialt: 8
Fra  Stay Local ApS Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er helt klar på at momsreglerne for rejsebureauer er helt anderledes end for almindelige virksomheder. 

Har du en pakkerejse, skal rejsebureauet afsætte moms (25%) af pakkerejsens indtjening, og man fakturerer ikke moms til kunderne. 

Men hvordan er det at det forholder sig ved salg af ferieboliger, når man sælger i eget navn. Skal man så også tage momsen af indtjeningen, eller er det momsfrit salg ?

Hvis der sidder en revisor derude der har styr på det, så sig gerne til, så tager jeg gerne imod lidt rådgivning. 

mvh

Flemming

https://stay-local.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Handberg:

Men hvordan er det at det forholder sig ved salg af ferieboliger, når man sælger i eget navn. Skal man så også tage momsen af indtjeningen, eller er det momsfrit salg ?

Det forvirrer en anelse når du starter med at skrive “rejsebureau”! For spørger du om salg af fast ejendom eller udlejning af fast ejendom?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Formidling (som beskrevet i momslovens § 4, stk. 4) af feriebolig i eget navn, er fritaget som udlejning af fast ejendom (momslovens § 13, stk. 1, nr. 8).

Fra Valby
Tilmeldt 31. Jul 18
Indlæg ialt: 8
Fra  Stay Local ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Men det er jo ikke fast ejendom i den forstand at jeg ejer. jeg køber jo hos lokale leverandører der sender mig fakturaer

Det indgår i momsreglerne for rejsebureau drift og de alm momsregler er ikke gældende her. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)