Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg bogføre Skatten af OVERskuddet i enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
I 2018 startede jeg enkeltmandsvirksomhed med transport.
Jeg angav 6000 kr. i overskud på forskudsopgørelsen. Der blev IKKE genereret 10 indbetalingskort til indbetaling af skat.
Formentlig fordi jeg af min hoveindtægt betaler A-skat, så skatten af virksomheden blev indregnet heri.

I årsopgørelsen angav jeg overskud (før renter til) 4837 kr. og rente (og gebyrer) i virksomhed til -3806.

Skatten som vedr. virksomheden har jeg beregnet sådan:

Beregning skat firma grundlag skat
AM 8,00% 4837 386
bund 11,30% 4451 502
sundhed 1,00% 645 6
kommune 24,40% 645 157
kirke 0,74 0,74% 645 4
skat i alt 1055

Skal jeg bogføre denne skat?

Evt på kontoen skat med modpostering på egenkapitalen "mellemregningn med ejer"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej i alm personbeskattet enkeltmands er din skat din personlig og skal ikke bogføres - og må jo i alle fald ikke være udgift - men om du meget gerne ville have to statusopdater. Skat mod mellemregning begge i status så kan jeg ikke lige se det store ske ved det - 
Jeg kan ikke lige følge din beregning. Skat i alt vil havne omkring 40% af overskud i den personlige virksomhed når du har anden indkomst der bruger fradraget, så 1055 af indtægt 4837 lyder galt - for at forenkle - 40% ialt  men hold den uden for regnskabet

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 05:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar.

Jeg undlader at bogføre skatten.


Vedr. beregningen, skyldes den lave skat at i grundlaget for beregning af kommuneskat er  fratrukket den negative kapitalindkomst (renteudgifter -3806).

Det er rigtigt at ved et mere "normalt" forhold mellem overskud og renteudgift vil beskatningen være ca 44%

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)