Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter i forbindelse med messe i udlandet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at tage på en tre dags messe i USA i November måned, men er i tvivl om reglerne i forbindelse med dette. Jeg tænker udgifter til fly og hotel er dækket, men hvad med forplejning og leje af bil? Jeg ejer virksomheden og kunne godt tænke mig at tage en af de ansatte med, som i samme tilfælde er min kæreste gennem flere år, som samtidig er en vigtig del af min virksomhed. Vil det give problemer da vi har en personlig relation udover det arbejdsmæssige?

Ser frem til jeres svar, på forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt du kan overbevise skat om alene er gjort for virksomhedens skyld er der fradrag for som udgangspunkt. Er hun fuldt normalt fuldtids lønnet og arbejder med ting som har med USA at gøre, kan jeg ikke se større problem, men du skal kunne vise skat, at det var messe og arbejde og ikke ferie og hygge samvær - Mere facitliste er der ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John😊

Hun er funktionæransat som de andre kontordamer. Hun er så bare mere med i udviklingen af firmaet sammen med mig, og derfor ville vi tage på en messe specifikt til vores branche.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Jeg er i en lignende situation

Jeg har været på fagmesse flere gange. Første gang var jeg alene afsted, men det var lidt uoverskueligt. De øvrige 2 gange var min kone også med, da vi arbejder i samme firma, og begge tager de beslutninger messen omhandler.

Så i min optik har jeg aldrig været nervøs for hvorvidt det er lovligt.

Det eneste problem jeg umiddelbart kan se - det er hvis du har et privat ejet virksomhed. Altså et enkeltmandsvirksomhed eller i/s - her er SKAT vist lidt mere strikse.

Vi samlede bare alle kvitteringer på både rejse og forplejning, og gav det til revisoren....

Hilsen Morten

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Det eneste problem jeg umiddelbart kan se - det er hvis du har et privat ejet virksomhed. Altså et enkeltmandsvirksomhed eller i/s - her er SKAT vist lidt mere strikse.

Har aldrig oplevet Skat være mere strikse i kontrolen af et kapitalselskab i forhold til en enkeltmandsvirksomhed. 

Som regel er problemstillingen for enkeltmandsvirksomheder, at de objektive ansættelsesforhold for dem man lever sammen med (koner/kærester) ikke er til stede. Og en virksomhed, uanset type, kan ikke få fradrag for rejseudgifter for en person som ikke er ansat.

VNP:

Jeg ejer virksomheden og kunne godt tænke mig at tage en af de ansatte med, som i samme tilfælde er min kæreste gennem flere år

WideEyes.dk & AAimport.dk:

De øvrige 2 gange var min kone også med, da vi arbejder i samme firma, og begge tager de beslutninger messen omhandler.

Der er kun ét spørgsmål i skal stille jer selv inden I tager afsted: Hvis i fjerner samlivsrelationen (kone/kæreste), ville I så stadigvæk tage den ansatte med på denne tur?

Kan i uden følelser indblandet svare ja til det spørgsmål, så har I også fradrag for rejseudgiften!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

VNP:

Tak for dit svar John😊

Hun er funktionæransat som de andre kontordamer. Hun er så bare mere med i udviklingen af firmaet sammen med mig, og derfor ville vi tage på en messe specifikt til vores branche.

Som John rigtigt skriver så er fradragsretten hængt op på om en medarbejder i Skat ultimativt synes om det udelukkende er i firmaets interesse og en del af firmaets drift. Det er helt normalt at ægtefæller er en integreret del virksomheden og hvis du er udstiller, så er det stort set umuligt at være på en messe uden at have flere personer der deltager.

Hvis I tager af sted som besøgende så kan det være meget sværere at retfærdiggøre end hvis I er udstillere, og jeg ville tænke på at I rejste på dieter i stedet for på regning for forplejningen. Hvis jeg er på længere forretningsrejser, så vil jeg oftest have nogle dyre og nogle billige måltider, men hvis du går ud og spiser en dyr middag i New York med din kæreste på virksomhedens regning, så risikerer du problemer.

Jeg synes du skal beskrive mere om hvad I skal på messen og hvorfor du mener det er i virksomhedens interesse at din kæreste er med, for det er der gråzonen er.

Tilmeldt 24. Sep 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for mange gode inputs😊
Firmaet er et aktieselskab. Og jeg ville uden tvivl tage hende med, kæreste eller ej.

Jeg tænker for en sikkerhedsskyld lige at vende den med revisoren inden vi planlægger turen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)