Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆLP - Problemer med min IT-udvikler

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

TineJacobsen1980:
Per: Der er desværre ikke mulighed for at komme i personlig kontakt med vedkommende. Der er tale om en lille registreret virksomhed. Jeg vil egentlig også allerhelst bare komme videre med vedkommende, men det virker bare ikke til at han er særlig oplagt – trods det faktum at han har lagt en god portion tid i projektet(tror jeg) samt at han ikke har fået betaling – og rent faktisk har udsigt til en kontrakt på 100.000. Det er rigtig mange penge i min optik..

Dvs. at din udvikler har ikke fået en krone endnu?

Hvis det er korrekt opfattet, ville jeg annullere kontrakten med ham.

Derefter ville jeg få en til at sætte en standard webshop hurtigst muligt,
så du kan komme i gang med at sælge dine varer.

Herefter kan du få lavet din shop til 100.000 kr. hos en anden udvikler.

Du må jo have nogle specielle krav siden det skal koste 100.000 kr.?

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Det er da en super øv sutation du er endt i. Jeg vil gerne tilbyde at snakke med dig omkring opgaven og give mine indput på hvad der kan gøres for at du minimere dit fremtidige tab. Alt efter dine krav så burde det være muligt at fyre en rimelig standart webshop op på en dag eller to, hvorefter du så kan komme igang med at sælge. En lyn shop vil måske ikke opfylde alle dine ønsker men den ville forhåbeligt minske dine tab.

Jeg / vi kan ikke rådgive iforhold til det jurdisike i denne sag, men vi kan hjælpe dig med det tekniske.

Mvh Benjamin

Karlog-IT.dk

Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elund, 

Tak for dit svar. Der følger desværre en masse bagvedliggende til webshoppen, som korrekt gør at prisen rigtig nok ligger I det leje. Hvis jeg ophæver nu, så er der udsigt til flere måneders udvikling igen, og derfor føler jeg berettiget til erstatning. Det skal jeg have nogen fagkyndige til at vurdere. 

Benjamin: Tak for dine inputs. Siden er af teknisk karakter, og pris og tid kan ikke bare sådan tilsidesættes. Hvis I mener, at I har erfaring med at lede og "bisidde" I sådanne projekter, så kunne det helt bestemt tænkes at være aktuelt. 

Igen, tak for alle de råd jeg kan få :) 

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine

Du er mere end velkommen til at kontakte mig / os, så vi kan snakke om dine behov og så må vi tage den derfra. 

Mvh Benjamin

Tilmeldt 2. May 16
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er du kommet frem til at du har mistet 40.000kr?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

endnuen1:

Hvordan er du kommet frem til at du har mistet 40.000kr?

Mon ikke det er forventet indtjening i ht budget ...

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

endnuen1:

Hvordan er du kommet frem til at du har mistet 40.000kr?

Mon ikke det er forventet indtjening i ht budget ...

jo temmelig givet, og det er så relevant nok, for det er meget svært i retten at stå og sige man har tabt 40.000 kr man vil have erstatning for - når der er tale om budget, og der ikke er noget i aftalen om bod for misligehold. Retten er normalt skarpe med at det skal være et virkeligt konstaterbart tab og ikke ret meget for - jamen mit budget sagde jeg skulle have tjene x kr hvis jeg havde været i gang til tiden

Det vil formentlig være lettere, at trådstarter kan sætte en frist på nu til den oprindelige, og ud fra tilbud fra andre - få betalt forskel fra det oprindelige op til det nye tilbud - for at få færdiggjort det projekt som den oprindelige har brudt tidsplanen til. Den ekstra omkostning, men en rimelig frist, vil den forsinkede IT mand formentlig nemmere kunne dømmes til at betale TROR jeg.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Apr 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad der præcst ligger bag mine tab, vil jeg gerne holde privat. Det er en kombination af tabt fortjeneste samt en del jurisk bindende aftaler, som jeg har indgået på baggrund af min hjemmesides deadline.

Der er ikke nogen, som kan pege mig i retning af et konkret advokat eller firma, der har erfaring med sådanne sager? 

På forhånd tak :)

Vh

Trine  

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Trine

TineJacobsen1980:
Der er ikke nogen, som kan pege mig i retning af et konkret advokat eller firma, der har erfaring med sådanne sager? 

Jeg fornemmer at vi er lidt usikre på hvad det er for "sådanne sager" du mener. Som jeg læser tråden så har du bestilt noget arbejde hos en leverandør der ikke har leveret det du har bestilt (du ved ikke en gang om han har lavet noget af det), du har ikke betalt noget endnu så du har ingen penge i klemme - men du insisterer på at det skal være den specifikke leverandør der skal levere til dig, på trods af at han åbenbart ikke vil/gider/kan.

Så det du søger hjælp til er at "tvinge" en leverandør til at levere til dig - det bliver svært.

Mit råd er, som flere andre her i tråden, at droppe leverandøren og vælge en der kan og vil levere varen.
Du nævner at du ikke vil spilde det der allerede er lavet, men som jeg læser det har du ikke fået noget leveret endnu så der er vel reelt ikke spildt noget arbejde?

De bedste hilsner
/Brian

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)