Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding selskab - hvordan?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet

Fra København
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 26
Fra  StudieGo Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rigtig gode (og konkrete) svar!

S k a l    det være en autoriseret revisor som godkender kapital til oprettelse af ApS... kan man ikke få sin bankrådgiver til det? ;-)

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er sådan lidt "hønen og ægget" med bank og selskab. Bankerne vil helst ikke oprette en konto før der er et selskab og man kan ikke oprette selskab før der er en erklæring om at pengene er til stede.

Bankerne "kan godt", men den normale fremgangsmåde er at sætte pengene ind på en 'klient-konto' hos en advokat og så bekræfter advokaten at kapitalen er til stede. Når selskabet så er oprettet beder man banken oprette bankkontoen, hvorefter advokaten sætter pengene over på selskabets bankkonto (minus gebyr).

Men prøv at se hvad din bank kan gøre for dig.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonatan:

Tak for rigtig gode (og konkrete) svar!

S k a l    det være en autoriseret revisor som godkender kapital til oprettelse af ApS... kan man ikke få sin bankrådgiver til det? ;-)



Hentet fra Selskabsloven: "§ 37. Vurderingsberetningen skal udarbejdes af en eller flere uvildige, sagkyndige vurderingsmænd. Som vurderingsmænd kan stifterne alene udpege godkendte revisorer." - Det er sådan en du skal have lavet.

Hvad angår Steffens svar, så har det intet at gøre med denne Vurderingsberetning. 
Og desuden kan banker godt lave bankkonto uden et cvr nr. med f.eks. "xxxxxx ApS under stiftelse", hvorefter man kan indsætte de 40.000 kr. på, og så efterfølgende gå til revisor og få stiftet selskab. 
Men det er en helt anden snak en §37 Vurderingsberetning. :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonatan:

Tak for rigtig gode (og konkrete) svar!

S k a l    det være en autoriseret revisor som godkender kapital til oprettelse af ApS... kan man ikke få sin bankrådgiver til det? ;-)

banken kan. - men det er kun få i banken der har tilladelse til det - ikke bare almindelige ansatte og generelt koster det nogenlunde det samme som advokat (generelt ofte advokat ved bekræftelse af stiftelse) Ofte siger banker nej til at rode med stiftelse og bekræftelse, men de MÅ gerne hvis de vil


Er det apportstiftelse med aktiver - og omdannelse og anpartsombytning kræver revisor erklæring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 26
Fra  StudieGo Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar igen!

Nu har jeg skrevet en lang forklaring til min bank. De vil ikke godkende selskabskapital, og de vil ikke oprette konto før at selskab er oprettet.

Det er generelt en fesen bank og bankrådgiveren er...

Så nu har jeg skrevet rundt til de banker som Google fortalte mig er 'Iværksætter venlige'. Bl.a. Jyske Bank og Nykredit (andre forslag?).

Jeg har forklaret dem situationen, og så må vi se om de har mod på at:

oprette 1 erhvervskonto til Holdingselskabet hvortil jeg overfører 40.000 kr og de godkender selskabskapital til erhvervsstyrelsen

OG bagefter opretter en ny erhvervskonto til det nye driftsselskab hvor jeg tager de samme 40.000 kr og sætter ind på kontoen, og de så godkender selskabskapitalen til det nye selskab.

Men jeg viste ikke at det var så omstændigt som John fortæller, at kun nogle få i banken kan godkende selskabskapital.

Hvis ikke at det kan lade sig gøre, kan de i det mindste oprette en erhvervskonto til 'selskab under stiftelse' (som Frederik fortæller) hvortil jeg så skal ud og finde en revisor som kan godkende selskabskapital (hvor meget bør dette koste?)

..... Nu krydser jeg fingre for at der er en bank som har mod på det. Jeg har sagt at jeg også vil overføre min private konto, enkeltmandsfirmaets konto og "selskab 2"'s konto overtil deres bank, såfremt de kan hjælpe ... men jeg må indrømme at mit indtryk er at banker er bange for at "røre" ved iværksættere, så jeg har ikke meget håb.. heller ikke selvom jeg er gældfri og ingen af selskaberne har negative resultater...

Men alternativet er som sagt min nuværende bank uden bankrådgiver (kræver det altid en formue på 20 mio+ før de gider løfte røret) - og som ikke vil godkende selskabskapital eller oprette konto til selskab under stifelse...

Håber ikke at det hele bare lød som et sur kommentar til bankvæsenet hehe :-)

God aften

7-9-13

Fra København
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 26
Fra  StudieGo Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover ikke at vil oprette konto før selskabet er stiftet helt, vil de have 5000kr for oprettelse pr. Konto..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt mener en del banker ikke det er deres forretningsområde at bekræfte kapital - du må lede hvis det er afgørende for dig

Ellers er det hurtige at gå til et stiftelsesselskab - advokat med klient konto. som bekræfter og så overfører til en bankkonto når selskabet er stiftet (igen skal du. Naturligvis finde en bank der vil have dit selskab - det kan i sig selv være lidt arbejde for nogen - men det hjælper også, som du gør - at føre det private med - 

vh John Hannnver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)