Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved flytning til udlandet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi går og overvejer at søge mod varmere breddegrader (for nogle år).

Arbejdsmæssigt er situationen er som følgende:

Jeg driver i forvejen en enkeltmandsvirksomhed og et I/S herhjemme. Det vil jeg gerne fortsætte med. Jeg kan sagtens køre virksomhederne selvom jeg ikke er i DK.

Derudover vil jeg gerne starte en anden virksomhed op - Noget e-mæssigt á la online marketing.

Hvis jeg kører denne virksomhed fra udlandet af og bor i fx. Spanien, USA eller lignende i +6 måneder, hvordan er min skattesituation så?

Kan jeg godt have virksomheder i både DK og USA fx, og betale dansk SKAT/Moms i mine danske, og US-tax for mit "nye" firma?

Jeg skal selvfølgelig køre det igennem med en revisor mm. inden det bliver aktuelt, men har lige en føler ude.

Mvh.

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine spørgsmål kan i stor udstrækning løses ved lidt google akrobatik.... Når det så er gjort kunne du jo komme tilbage og være lidt mere konkret....

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Minida-plakater:

Hej

Vi går og overvejer at søge mod varmere breddegrader (for nogle år).

Arbejdsmæssigt er situationen er som følgende:

Jeg driver i forvejen en enkeltmandsvirksomhed og et I/S herhjemme. Det vil jeg gerne fortsætte med. Jeg kan sagtens køre virksomhederne selvom jeg ikke er i DK.

Derudover vil jeg gerne starte en anden virksomhed op - Noget e-mæssigt á la online marketing.

Hvis jeg kører denne virksomhed fra udlandet af og bor i fx. Spanien, USA eller lignende i +6 måneder, hvordan er min skattesituation så?

Kan jeg godt have virksomheder i både DK og USA fx, og betale dansk SKAT/Moms i mine danske, og US-tax for mit "nye" firma?

Jeg skal selvfølgelig køre det igennem med en revisor mm. inden det bliver aktuelt, men har lige en føler ude.

Mvh.

for at have personlig virksomhed i DK  - enkeltmands - skal man have dansk skat og det betyder- med alt jeg ved, at du ikke kan være helt uden dansk bopæl- Du kan have I/S så vidt jeg ved hvis der er danske medejere - eller ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine skat vil afhænge af mange faktorer og om danmark har en dbo med det land du vil flytte til.

Du kan starte med at kigge på dboerne: https://www.skm.dk/love/internationalt/dobbeltbeskatningsoverenskomster 

Nu du nævner spanien, skal du være opmærksom på at danmark ikke har en dbo med dette land.

Ejer du aktier vil det udløse havelågebeskatning.

Der er mange faldgruber og du skal forvente at skattemyndighederne i danmark og det land du flytter til ikke er enige om alt. F.eks. vil de vurdere værdien af godwill forskelligt, hvis du vil flytte penge mellem de 2 virksomheder.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Minida-plakater:

Hvis jeg kører denne virksomhed fra udlandet af og bor i fx. Spanien, USA eller lignende i +6 måneder, hvordan er min skattesituation så?

Kan jeg godt have virksomheder i både DK og USA fx, og betale dansk SKAT/Moms i mine danske, og US-tax for mit "nye" firma?

Pas utrolig meget på med at komme under amerikansk skat, hvilket du gør hvis du har statsborgerskab, green card og en række andre forhold. USA har global skat, og det betyder at uanset hvad du betaler i skat i resten af verden (undtagen et fradrag for indtægter op til ca 100000$) bliver du beskattet af i USA. Det er hus, pensioner, virksomheder.... og helt basalt har IRS den holdning at den eneste grund nogen person i verden har økonomiske aktiviteter udenfor USA er at unddrage sig amerikansk skat, og du behandles derefter.

Det er kun de største Revisionsfirmaer der har eksperter på dette, og i simpleste form skal du ikke regne med revisionsudgifter på under 35000kr/år.

IRS Medic er den bedste kilde jeg kender - dette er blot et heads up - https://www.youtube.com/watch?v=toqTlc_oPDU

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder da lidt skræmmende. :)

Hvis man så overvejer at bo 51%+ i fx. USA (og får styr på Green Card etc. etc.), og samtidig ændrer sine danske virksomheder til APS'er, hvordan ser situationen så ud?

Og er det samtidig muligt at starte et firma i USA, og kun afregne moms. skat mm. dertil?

De danske APS'er, hvor varelager og salg primært foregår i DK. De vil vel stadig skulle betale dansk moms - men hvad med overskuddet? Er det selskabsskat til DK eller USA? Og det man hiver ud, hvor beskattes det? :)

Og ja, jeg skal naturligvis have fat i en revisor, hvis det bliver en realitet. Men det er altid godt at have nogenlunde styr på det grundlæggende inden da. :)

God påske.

Mvh

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Minida-plakater:
Hvis man så overvejer at bo 51%+ i fx. USA (og får styr på Green Card etc. etc.),

Hvis du bliver "an American person" så bliver du beskattet og skal rapportere alt i verden til IRS. Hvis dine danske virksomheder er mere end 50% ejet af nogen der har "American Person Status" så skal du opgøre samtlige bankkonti du har adgang til IRS og udarbejde revisionsrapporter efter amerikanske regler for alle. 

Det er et absolut helvede at være under, og du skal betale havelåge beskatning til USA af din globale formue hvis du ophører med at have US status. Hvis du fejlrapporterer kan de tage jeg mener det er 10% af din globale formue pr. år

Internationalt er det "Republicans Abroad" som har været mest aktive på at få ændret det amerikanske system til at være som alle andre skattesystemer i verden undtagen Eritrea, hvor det er din bopæl der bestemmer hvor du er skattepligtig.  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)