Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En eller to virksomheder?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg sidder og er mødt af et problem, som jeg ikke kan finde svaret på. 

Lad os sige, at man har oprettet et IVS, som består af en webshop som sælger tøj, men gerne vil lave noget andet også, som ikke er webshop, eller indenfor samme branche, eks. polering af biler. Skal jeg så oprette en til virksomhed, eller må man godt køre det ind under det samme, og lave et fælles regnskab? Det er på lav plan her i starten, så ikke store tal vi snakker om?

Så en virksomhed, men to aktiviteter

Håber I kan hjælpe

- Mickey

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må have det i samme - men du bør helt klart have et regnskab, der kan vise hver aktivitet for sig. I princip kunne det være fælles men hvis ex dit IVS aldrig tjente penge i den ene siden men alene havde konstante "opstarts" udgifter de trak fra i noget helt andet, kunne det give problem måske OG specielt for dig selv, er det da vigtigt at vide, hvad du tjener og taber på
Husk ny lov forventes hvor du skal spare 40.000 op efter skat = ved stiftet for 1 kr bruge 50.000 overskud før skat til bunden reserve inden 2 år - eller se IVS lukket, så lave ikke bare IVS til lave aktivitet - men hold samlet https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/02/ivs-ny-lov.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John, kan man adskille regnskab i dinero?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mickeyhp:

Tak for svar John, kan man adskille regnskab i dinero?

det mener jeg ikke - det kræver f.eks economic  - ellers skal man til at rode med selv at sætte kontoplan op - for så kan man jo dedikere visse konti til hver ting - men ikke trække resultat af hver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du opdeler regnskaberne 100% inkl med hver sin bankkonto, kan du jo have to forskellige versioner af Dinero kørende. Du har måske så noget overhead (tlf osv), som du så må fordele.

Så længe det er små og få beløb, ville jeg nok bare køre det sammen, f.eks. sålænge du kan overskue det. 

Nu spørger du ikke direkte omkring IVS, men der flugter jeg med John, og når det nu alligevel skal fades ud, vil jeg anbefale dig at starte med emv og så vente med danne et ApS, når det er oppe at køre - hvis du i det hele taget ønsker, at det skal være et kapitalselskab. Hvis du da ikke allerede har oprettet IVS'et. I så fald skal du jo enten lukke det eller 'opgradere', f.eks. til ApS.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)