Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed har indgivet indsigelse på faktura

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg blev i slutningen af oktober hentet tilbage til Danmark for at være projektleder på et IT projekt for danmarks vel nok største energi selskab (olie og gas)
Det gik galt fra starten, de havde intet begreb om hvad de ville have osv osv og skylden blev skudt på mig. Jeg bed det i mig og gjode mit bedste.
Jeg blev hyret til opgaven igennem Danmarks vel nok største konsulentbureau og jeg oprettede et ApS for at sikre mig osv osv.

I min kontrakt med konsulentbureauet står der at jeg kan opsiges med ingen varsel, det er også helt ok med mig, jeg regnede jo med at fuldføre opgaven, så det var fint nok.
Jeg blev opsagt d. 18/1 og får at vide at jeg ville få en måned til at færdiggøre alle opgaver og overdrage til den nyudnævnte projektleder som kom fra egne rækker.
D. 31/1 får jeg en opringning fra konsulentbureauet at kunden ønsker at terminere kontraktet pr. d.d. Jeg lukker min laptop ned og går derefter hjem.

Igår modtager jeg så en email fra konsulentbureauret at kunden ikke vil betale for "den sidste periode". Jeg kan ikke læse om det gælder fra d. 18/1 eller de mener hele januar. Kunden mener ikke de har fået de leverancer som de har forventet. De sidste leverancer som var aftalt, ligger 95% færdige på min laptop og jeg regnede jo med at have yderligere 2 uger til at færdiggøre dem. Jeg fik ikke mulighed for at sende dem til rette vedkomne da jeg blev bedt om at gå hjem.

Nu kommer det store spørgsmål så. Hvad gør jeg ? Det er jo påstand mod påstand om de har fået det der var lovet. Jeg mener jeg har fulgt aftalen og det mener de jo givetvis ikke.
En ting er at jeg ikke får løn fra d. 18/1, hvilket i sigselv er vanvittigt, men hvis de ikke vil betale for "den sidste periode" og dermed ikke vil betale for hele januar, så mister jeg jo en hel månedsløn. Med andre ord har jeg arbejdet gratis. Kunden har bl.a. deltaget i møder og workshops som jeg har indkaldt til, så der er jo givetvis leveret et stykke arbejde.

En ting er at kunden ikke mener de har fået det de er blevet lovet, men hvordan forholder man sig, hvis man er blevet fyret med tilbagevirkende kraft ? Også selvom om kunden mener de ikke har fået det de er lovet i den første periode. Jeg mener jo at der er en grund til at man bliver opsagt og så starter det fra den dag. Og, hvis man stadig er på kontoret i 37 timer pr. uge, så kan de ikke undgå at skulle betale, også selvom jeg i princippet har siddet og kigget ud af vinduet (dette er ikke tilfældet)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder meget som om du beskriver hvordan du som ansat-  37 timer på kontoret har du sidder og kigget ud af vinduet - hvilken selvstændig ville gøre det osv - skal forholde dig til en fyring - men - har valgt - måske klart mod loven, at drive ApS for at fakturer lønmodtager arbejdet
Det ville kunne give en skat langt over 100% inkll skat af momsen men også give selskabet problemer

Du er nok nødt til at se, at du SKULLE have været ansat MÅSKE og nu kan du kun kigge i din kontrakt og beslutte dig for, om den er stærk nok til, at du vil køre en retssag mod det store selskab - velvidende, at du kommer til at betale egne omkostninger med største sandsynlighed og det kan langt overstige den periode vi taler om

Mit gæt er - billigste løsning - hvis ikke du kan presse dem er - glem det

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lidt svært ved at gennemskue jeres konstruktion, om du er ansat eller din virksomhed (dit APS) har en kontrakt og med hvem.

Du skriver at du er fyret og at din kontrakt med konsulentbureauet siger at det kan ske uden varsel - betyder det at du er "ansat" i konsulentbureauet og de udbetaler løn til dig?

Din overskrift på indlægget er "indsigelse mod faktura" men som ansat (der kan fyres) skriver man ikke fakturaer, så det kan indikere at du har lavet en kontrakt mellem dit eget selskab og en anden virksomhed - er det det der er sagen?

Så kort, for at hjælpe dig skal vi, som minimun, vide:

  1. Er du ansat og får løn et sted, hvis ja hvilket?
  2. Er du reelt blevet fyret/opsagt - hvis ja, hvor er du fyret fra, er det fra dit eget selskab, konsulentbureauet eller kunden - hvem udbetaler din løn?
  3. Er det dit selskab der har en kontrakt med et andet selskab? Hvis ja, hvilket?
  4. Når du skriver "fyret" mener du så reelt at kontrakten mellem virksomhederne er blevet opsagt?

Umiddelbart lyder det som om du har lavet en konstruktion hvor det er selskaber/virksomheder der handler med hinanden - men du i virkeligheden opfatter dig selv som ansat med den beskyttelse der følger med det.

/Brian

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Jan 17
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Med en konstruktion, hvor fu fakturerer dine ydelser, så har du bevidst valgt ar være selvstændig og hermed ikke beskyttet jf ansættelsesretten, overenskomst mv.

Du er selvstændig og skal kunne stå inde for dine leverancer er i overensstemmelse med de krav, der er opsat i aftalen med konsulentbureauet.

Hvis ikke så kan konsulentbureauet tilbageholde en forholdsmæssig del af regningen. Hvis du er uenig, må du fremsætte årsagen og hvis I stadigvæk er uenige, så må du gå rettens vej eller hvordan kontrakten nu regulerer den situation.

Vigtige elementer er:
- Burde konsulentbureauet eller kunden have reageret hurtigere, da de normalvis skal straks informere om misligholdelse
- Har du et ansvar for de leverede timer lever op til en bestemt kvalitet overfor bureauet eller er det deres ansvar at sikre leverancekvaliteten.
- Står det i aftalen med bureauet, at de kan regulere i afregningen, når kunden ikke vil betale for din leverance

Tilmeldt 19. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Super, du har fanget den :o)

Som jeg ser det, da jeg d. 18/1 bliver informeret om at jeg har en måned til at overdrage og afvikle projektet, så skal jeg som minimum have honorar indtil den dato. Jeg kunne jo i princippet have valgt ikke at lave noget efterfølgende, men det ville jo være fjollet, da jeg saver den gren over jeg selv sidder på. Jeg ville jo ikke få flere opgaver af lignende karat, så det ville være direkte dumt ikke at holde aftalen.

I forbindelse med jobbet har vi hver uge afholdt opfølgningsmøder og alt har været i orden. Jeg har gentagne gange fået at vide at de var glade for fremdriften og de var tilfredse med alt hvad der var leveret.
For mig lyder det som om de vil løbe fra den sidste regning og det er egentlig det der gør mig mest harm. Jeg skal nok finde noget andet at lave, men det er da ingen hemmelighed at jeg da godt kunne bruge den sidste månedsløn, specielt nu hvor jeg har været på kontoret.
Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Når en vare eller tjenesteydelse efter kundens opfattelse ikke lever op til den aftalte indsats eller kvalitet, kan kunden indføre dekort, hvilket vil sige, at kunden kan indføre et nedslag i ydelsens pris. Retsligt kan det være svært at imødegå, hvis kunden har en eller anden form for dokumentation for at aftale ikke er overholdt. Hvis du ikke har store overtalelsesevner, må man formode at det er her at advokaterne tager over. Eller du kan vælge at glemme sagen... 

Tilmeldt 19. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg afventer og ser hvad konsulentbureauet og vikrsomheden kommer frem til.
Et forlig er bedre end ingenting og så må jeg jo bare bide i det sure æble, selvom jeg ikke er enig. Jeg vil dog aldrig gå med til 0.00kr hvilket er helt vanvittigt, de har jo selv deltaget i en ret stor del af de aktiviteter der foregik, det var ca. 50% af tiden. Resten af tiden brugte jeg på at holde planer opdateret og planlægge osv osv osv.

Tak for svarene, jeg ser hvad der sker.
Tilmeldt 19. Feb 19
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej PalleBo

Såfremt du måtte søge juridisk bistand, er du mere end velkommen til at skrive en PB.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)