Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CCC og CE certifikat

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Har fundet nogle lamper jeg har tanker om at importere til Danmark.

Kan dog se at de ikke er CE-mræket, men derimod CCC, som man vel kan sige er Kinas svar på CE-mærket.

Vil i den forbindelse høre, om der er nogen der har erfaring med at importere CCC certificerede produkter?
Gerne erfaringer om nogen der har fået CE-mærket dem, eventuelt med ændringer på produkterne?

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej andremh,

ja, jeg arbejder med produktoverensstemmelse og har flere kunder der producerer med komponenter fra PRC.

Der er forskelle på CCC og CE tankegangen og det afspejler sig i kravene til produkter.

CE går blandt andet mere op i energi. Du har nok set at fx en pære eller en lampe nu er mærket med en energiklasse. Det er EU krav, der kom ca 2008 med NLF og det finder du ikke på ret meget fra PRC. 

Generelt kan du finde fine certifikater fra ofte eksisterende laboratorier, men det er min erfaring at der kun yderst sjældent er reelt dækkende fabrikanterklæringer på produkterne. 

Send mig gerne en PB hvis du har brug for hjælp, jeg befinder mig i Københavnsområdet, men benytter meget gerne Skype til møder

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)