Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig virksomhed til at holde styr på investeringer?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting siger de, men om der er flertal bag det er en anden ting.


Jeg nævner bare hvad der blev sagt.

Men jeg har ikke nævnt om der er et lovforslag eller et flertal. :)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten hvis det stod til S og co.

Så vil de sætte arveafgift op, indføre formue beskatning og sætte indkomst skatter op.

Og det undre mig ikke hvis de også sætter selskabskatter op også.

Sagen er bare at mydighederne rundt i EU konkurrerer præcis om selskabskatten for tiltrække internationale selskaber som skaber arbejdspladser.

UK sætter den ned til 15%, sverige har sat sin ned til 20% og Holland snakker om at sætte den ned til 15%.

Hvem tror du tiltrækker internationale selskaber, ikke danmark hvis den bliver sat op.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg er skam enig i at selskabsskatten ikke skal sættes op. Omvendt så overvurder den ikke - der er rigtigt mange ting som er langt mere afgørende end selskabsskatten - hvilket faktisk har tiltrukket en del store til danmark - forsyningssikkerhed og meget meget andet - men JA - selvklart betyder den skat da også lidt

PT ligger vi rimeligt lunt i midten - og pt mener jeg ikke vor nuværende regering vil nedsætte den - eller for den sags skyld har forventninger om nedsat topskat på kortere sigt - og ja S vil i alle fald gerne øge arveafgift og i alle fald ikke sænke den og ja de vil øge udbytteskat 42 til 45% så meget er kendt - Jeg mener ikke de har tanke om at øge selskabsskat (eller sænke) den men det er da ikke umuligt de vil gøre det -og en millionær skat på meget høje indkomster (for mig kunne der være flere hak - så topskat startede meget senere end ca ½ mio vel tidligst ved 1 mio - og skulle det dækkes ind - så gerne ved lidt højere procent over 10 eller 20 mio - Det handler om at få fritaget helt alm indkomster helt fra topskat - )   SF vil genindføre formueskat

På den led vil en S regering nok ikke gavne højindkomster - formuer og- vel heller ikke iværksætterlysten  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Genopliver lige tråden - da jeg selv er vendt 180dgr.

I den klassiske form med holding og drift selskaber, da kan det alligevel godt betale sig at flytte sine private investeringer over i holding.

Indlånet til investering skal forrentes på markedsvilkår, og skattefordelen er størst indtil man rammer bundfradraget for kapital-indkomst i privat regi.

Årsagen til at det kan betale sig at indlåne er at man kan og skal forrente dette indlån fra firmaet, og det er den billigste måde at trække overskud ud på, og faktisk er bedre end løn, optil bundfradraget (44.800kr x2 for gifte). Man behøver ikke at betale markeds-svarende løn (løn-fiksering) til sig selv, men man skal betale markedssvarende rente:

https://skat.dk/skat.aspx?oid=1946448

MEd udgangspunkt i en kommuneskat på 24.3% og ingen kirkeskat, får jeg følgende skatte-% for at trække overskud ud af en koncern:

* Negativ Kapital-indkomst, udbetalte renter beskattes med: ca. 31.7% / 25% hvis man har meget stort realkreditlån.

* Positiv Kapital-indkomst under bundfradrag, udbetalte renter beskattes med: ca. 37.2%

* Positiv Kapital-indkomst over Topskat og bundfradrag, beskattes med: 42.0%

* Udbytte af selskabets overskud under aktieprogressionsgrænsen: 43.06%

* Udbytte af overskud over progressionsgrænsen: 54.76%

* Løn under Topskattegrænsen efter AM (før ATP osv): 41.54%

* Løn over topskattegrænsen efter AM: 55.4% (55.89% skatteloft)

Så derfor er det fordelagtigt at hælde ind i holding hvis man alligevel "udsætter" likviderne for risiko på aktiemarkedet, og man har en fornuftig lang tidshorisont.

Kan man låne penge ind i al almindelighed til drift i stedet for ekstern financerign, så er det risikofyldt, da der ikke er samme fradragsret ved tab, men er man sikker på overskud, så er det skattemæssigt fordelagtigt når man vil følge loven: https://www.bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2018/forrentning-af-mellemregningskonti

Så er spørgsmålet fra kun: Er jeg helt galt på den?

Og hvorfor har en professionel rådgiver ikke kunne fortælle ovenstående, endda da jeg spurgte til om der var muligheder?

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)