Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til etisk compliance på fabrikker i udlandet - Mangler nogen hjælp til det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Fra  Label for Life Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er, 

Jeg arbejder til dagligt i en stor dansk virksomhed, hvor jeg sikre at vores produkter, der bliver produceret i udlandet, bliver produceret under ordenlige etiske forhold (arbejdstid, løn, alder, H&S, osv). 

Jeg elsker mit arbejder og brænder for Social Responsibility (SR) og kunne egentlig godt tænke mig at hjælpe små virksomheder, med produktion i udlandet, med at komme i gang med deres eget SR arbejde. Dels fordi jeg har en stor interesse for det, men også fordi jeg ved at det er 'good business' at have styre på de etiske forhold af ens produktion i udlandet. Samtidig ved jeg at det kræver både tid og ressourcer at få styr på SR, og at det kan være svært for små virksomheder at prioritere dette område, når salg, indkøb, logistik, bogholderi, osv også skal passes. 

Derfor vil jeg gerne kunne hjælpe med at få startet deres SR arbejde på en billig og uforpligtende både.

Det kunne bl.a. være ved: 

- At guide til hvilke etiske rapporter man kan få fra sin leverandør, hvad man skal spørge efter, faldgrupper, osv.

- gennemse etisk audit rapporter og lave en risikovurdering for fabrikken

- Guide til hvordan evt. etiske issues skal håndteres

Jeg har 5 års erfaring med leverandørstyring og SR, og er samtidig uddannet SA8000 auditør. 

.....og nu til mit spørgsmål, som jeg rigtig gerne vil have jeres input til: Er det jeg tilbyder overhovedet noget som nogen ville efterspørge? og hvis ja, hvordan skal jeg så komme i kontakt med virksomhederne (en hjemmeside? Linkedin?)? 

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Mvh

Mia

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Label for Life:
 Er det jeg tilbyder overhovedet noget som nogen ville efterspørge

Tvivlsom da mindre virksomheder har lagt deres produktion i udlandet, typisk Fjernøsten for at få så lav en pris som mulig - så lukker man gerne øjnene de forhold der forekommer.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

kontakt de firmaer du vil have som kunder.

hvad skal det hjælpe at skrive her ? :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)