Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bor i USA, har satdig I/S i DK - what to do??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Dec 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Jeg har haft et I/S i DK som coach og livsmentor (altså serviceydelser ifa samtaler) siden 2014 og i juni 2018 flyttede jeg så til USA.

Jeg vil så gerne fortsætte med at have danske klienter, og de vil så gerne kunne betale til en dansk konto. Men jeg kan forstå, at jeg ikke kan/må have et IS i DK, når jeg bor i USA?

Jeg har indtil nu kun fået det svar (fra tilfældige netværks forbindelser), at den eneste umiddelbare løsning er, at lave mit I/S om til f.eks. et IVS, men er det virkelig den eneste mulighed - og er det overhovedet en mulighed, eftersom jeg også skal stå til ansvar for IRS?

Det, der er vigtigt for mig i alt det her, er:

1) At overholde lov og regler (men det er sgu svært, når ingen kan svare mig på, hvad de reelt er og danske SKAT er ikke til megen hjælp!)

2) At gøre det så NEMT, som muligt for mine danske klienter (det lyder måske underligt, men det er jo dem, der er grundlaget i mit virke og det nytter ikke noget at præsentere dem for at indbetale til en evt. amerikansk konto!)

Jeg har efterhånden spurgt i øst og vest om, hvordan jeg kan løse det her, men indtil nu har ingen rigtig kunne svare - andet end den helt gængse med IVS, som jeg gerne vil udfordre, inden jeg 'bare' gøre det, når der nu følger en del andre forpligtelser og bøvl med sådan en konvertering.

What say you og er der mon nogen herinde i samme båd, som jeg!?

Have a good one ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må vel have det I/S sammen med en anden - ellers giver det her slet ikke mening. Bor den anden i DK er der vel ikke som sådan problemer i det som jeg husker det -  med mindre banken ikke vil have jer som kunder fordi EN af jer bor i udlandet - men det har ikke rigtigt med skat at gøre
Frem for at spørge i øst og vest - så få din partner som måske bor i DK må vi gå ud fra (to personer der begge er udlænding kan ikke have personlig virksomhed med alt jeg ved) til at søge hjælp hos en revisor ganske kort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

At SKAT ikke kan hjælpe skyldes nok at spørgsmål mere hører hjemme under Erhvervsstyrelsen. Et I/S er skattemæssig transparent, hvor beskatningen sker hos den enkelte interessent.

Der er absolut intet i lovgivningen som forhindrer dig i at bo i USA og være en del af et I/S i Danmark.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal du finde ud af alt hvad du kan on FATCA og FINCEN. At være amerikansk statsborger, green card holder eller på nogen anden måde skattepligtig i USA og have indtægt fra andre lande er at "stikke hovedet i løvens gab". Gå på youtube og find alt hvad du kan fra IRSMedic, men gør det en dag hvor du kan falde til ro igen.

De amerikanske skattemyndigheder betragter dig basalt som skattetænker/snyder, hvis du har aktiviteter i andre lande, og de mulige repressalier overfor sådan nogle "væmmelige mennesker" er ekstreme.

Nu siger du at du har aktiviteterne i en I/S struktur hvilket indikerer mere en en ejer. Hvis du skal have direkte ejerskab fra USA, så bør du være meget opmærksom på at du eller andre personer med amerikansk skattepligt ikke ejer OVER 50%.

Det er kun de store revisionshuse som kan stykke revisor teams sammen der kan rådgive om dette og det er DYRT!

Som nævnt ovenfor så er det bestemt værd at holde en moderselskabsstruktur i USA, samtidig med at det nu beskatningsmæssigt er mere attraktivt.

Tilmeldt 15. Dec 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John - tak for dit svar. Jeg har jo skrevet forkert! Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, kun ejet af mig ...
Tilmeldt 15. Dec 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar Lier - jeg har en enkeltmands virksomhed, beklager - jeg har simpelthen skrevet forkert i mit oprindelige indlæg...
Tilmeldt 15. Dec 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Broncofan - det lyder jo både ret skræmmende og dramatisk, det, du skriver. Jeg får hjælp herovre af en meget erfaren revisor og han er nu ret stile og rolig omkring det hele. MEN - jeg har så også klokket i mit oprindelige spørgsmål. Jeg er ikke en del af et I/S. jeg har pt. en enkeltmands virksomhed...
Tilmeldt 15. Dec 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Jan - det lyder meget omstændigt at oprette diverse selskaber.. Jeg har så heller ikke et I/S, med 'kun' en enkeltmands virksomhed. Jeg har skrevet forkert i mit oprindelige indlæg, sorry
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun have alm enkeltmands personlig virksomhed med skattepligt i DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)