Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning pga. Mangel på reel ejer

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lier:

Frederik-N:
Normalt kan man nå at få den trukket tilbage fra skifteretten, hvis man får det lavet inden mødet med skifteretten.


Sådan var det engang. Kan ikke huske om det sidste eller forrige år at Erhvervsstyrelsen meldte ud, at en tvangsopløsning ikke kan stoppes fra det tidspunkt, hvor Erhvervsstyrelsen har truffet beslutning om at oversende et selskab til tvangsopløsning i skifteretten, uden det skal følge reglerne om genoptagelse mv.

Nej det er klart. Det var også det jeg skrev med mit indlæg. Du skal få lavet en genoptagelse inden datoen for mødet mødet skifteretten, så tilbagekalder erhvervstyrelsen deres indberetning om tvangslukning.

Man skal have en vurdering omkring kapitalen er tilstede fra revisor

Man får en mail i e-boks omkring at selskabet er sendt til tvangopløsning, og man inden en eller anden dato skal fremvise dokumenter omkring genoptagelse.
Skifteretten har givet en dato, hvor man skal møde op og forklare hvad der skal ske. (det er nok også der hvor der udpeges en likvidator)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Lier:

Frederik-N:
Normalt kan man nå at få den trukket tilbage fra skifteretten, hvis man får det lavet inden mødet med skifteretten.


Sådan var det engang. Kan ikke huske om det sidste eller forrige år at Erhvervsstyrelsen meldte ud, at en tvangsopløsning ikke kan stoppes fra det tidspunkt, hvor Erhvervsstyrelsen har truffet beslutning om at oversende et selskab til tvangsopløsning i skifteretten, uden det skal følge reglerne om genoptagelse mv.

Nej det er klart. Det var også det jeg skrev med mit indlæg. Du skal få lavet en genoptagelse inden datoen for mødet mødet skifteretten, så tilbagekalder erhvervstyrelsen deres indberetning om tvangslukning.

Det virker ikke helt klart i hverken dit tidligere eller dette indlæg!

 

Erhvervsstyrelsen tilbagekalder ikke længere deres indberetning/anmodning, datoen du refererer til er udelukkende et spørgsmål om selskabet skal genoptages med eller uden involvering af likvidator.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Lier:

Frederik-N:
Normalt kan man nå at få den trukket tilbage fra skifteretten, hvis man får det lavet inden mødet med skifteretten.


Sådan var det engang. Kan ikke huske om det sidste eller forrige år at Erhvervsstyrelsen meldte ud, at en tvangsopløsning ikke kan stoppes fra det tidspunkt, hvor Erhvervsstyrelsen har truffet beslutning om at oversende et selskab til tvangsopløsning i skifteretten, uden det skal følge reglerne om genoptagelse mv.

Nej det er klart. Det var også det jeg skrev med mit indlæg. Du skal få lavet en genoptagelse inden datoen for mødet mødet skifteretten, så tilbagekalder erhvervstyrelsen deres indberetning om tvangslukning.

<nej du kan ikke kalde noget tilbage når EOS har oversendt til skifteretten - det er ikke muligt. EOS tilbagekalder aldrig - det er helt klart siden 2016 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

I er velkomne til at ringe til dem.

Jeg snakkede så sent som i mandags i telefon med Erhvervstyrelsen, der fortalte at når de havde fået underskrevne dokumenter herunder revisorerklæring om kapitalen er tilstede, så ville de tilbagekalde tvangslukningen fra skifteretten. 

Det kan være at der gælder andre regler, hvis man har haft mødet med skifteretten og der er udpeget en likvidator. I dette tilfælde var der ikke afholdt møde med skifteretten endnu, hvor jeg går ud fra at de på dette møde ville udpege en likvidator.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da interessant hvis erhvervsstyrelsen tilbagekalder når de har revisorerklæring

Det påstanden her gik var nu mere, om den kunne tilbagekaldes ved at man indsendte de manglende regnskaber f.eks - for det kan den ikke, men at styrelsen selv kan godkende revisor og trække tilbage fra skifteret - er da fint og kan jo spare kurator og måske alle skifterets omkostninger. (ved ikke om der kommer gebyr fra skifteret uanset der ikke har været kurator på - men det er da korrekt at man kan indsende erklæring til styrelsen https://erhvervsstyrelsen.dk/ny-praksis-oversendelse-til-tvangsoploesning 

I dette fald, hvor der er kurator på, er jeg dog sikker på det bør gå via denne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Du har fået varselsbreve om lukningen og processen

er nu irreversibel, så mit råd er at du fokuserer på

at sælge konsulentydelser i nyt regi i stedet for at

bruge energi og penge på noget, der er passe.

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

“I nyt regi” hvad mener du her?

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Jacob

Du har fået varselsbreve om lukningen og processen

er nu irreversibel, så mit råd er at du fokuserer på

at sælge konsulentydelser i nyt regi i stedet for at

bruge energi og penge på noget, der er passe.

Det er altså ikke rigtigt. 

Der er mulighed for genoptagelse af selskabet, også selvom kurator er udpeget. Men det kræver en revisorerklæring om, at kapitalen er til stede og der ikke er ulovlige udlån. Samtidig skal det forhold, der begrundede tvangsopløsningen bringes til ophør.

Når der er udpeget en kurator, skal denne også tiltræde genoptagelsen. Hvis forhold omkring kapitalen er i orden, kan jeg ikke forestille mig, at kurator ikke vil godkende genoptagelse. 

Det undrer mig dog lidt, at der så hurtigt er udmeldt en kurator. I tvangsopløsninger plejer der at gå et par måneder inden udpegelsen, og den kan eventuelt også udskydes yderligere ved henvendelse til skifteretten, hvis det kan dokumenteres, at man arbejder aktivt på en genoptagelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:
Der er mulighed for genoptagelse af selskabet

Spørgsmålet er om det er udgiften "værd" at redde sit selskab. Modsvares udgiften til genoptagelse af den værdi der er i selskabet - eller er det billigere "bare" at starte et nyt. Her tænker jeg ikke bare på den økonomiske omkostning men også "omkostningen" ved at have et tvangsopløst selskab bag sig. Det er det som trådstarter skal gøre med sigselv.....

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Ole Lynge Andersen:
Der er mulighed for genoptagelse af selskabet

Spørgsmålet er om det er udgiften "værd" at redde sit selskab. Modsvares udgiften til genoptagelse af den værdi der er i selskabet - eller er det billigere "bare" at starte et nyt. Her tænker jeg ikke bare på den økonomiske omkostning men også "omkostningen" ved at have et tvangsopløst selskab bag sig. Det er det som trådstarter skal gøre med sigselv.....

Det er jeg helt enig i. Trådstarter skal også huske, at telefoner, pc'er, software, kundekartotek m.v. tilhører selskabet under tvangsopløsning. Hvis han vil overtage det og køre videre i nyt selskab, skal det købes ud efter aftale med kurator.

Og så vil en søgning på hans navn på cvr.dk altid fremover vise, at han har et tvangsopløst selskab bag sig, hvis han ikke redder det.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)