Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fix and flip boliger i Danmark?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Jul 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Heey Amino-brugere!

Jeg har, som mange andre sikkert har, tænkt over konceptet 'Fix and flip houses'. Dog er jeg kommet lidt i tvivl angående visse ting og sager indenfor dette område. 
(Skal dog siges, at jeg ikke har forestillet mig at gå videre med denne ide, da der bestemt ikke er en stor profit i det. Ihvertfald ikke i Danmark. Tror jeg.)

1. Lad os sige, at jeg (en privatperson) har købt et rækkehus, som er i god stand osv. Må jeg så, som en privatudbyder, udleje mit ny købte rækkehus til en potentiel "kunde"? Så personen betaler mig xxxx,- hver måned for at bo i rækkehuset. (Godt klar over at det intet har med 'Fix and flip houses', men ville lige høre om dette også)


2. Jeg kunne ikke læse mig frem til svarene, men skal man have en form for ejendomsmægler-diplom, for at kunne benytte sig af konceptet? Eller må privatpersoner, lovligt selvfølgelig, også gøre brug af 'Fix and flip'?


Det er just en tanke, som helt sikkert ikke holder, men kunne forestille mig at 'Fix and flip houses' kunne være en effektiv metode for to firmaer (hhv. et tømrerfirma og selvmælgerfirma) at lave nogle nemme penge på?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil,

Du gør et enkelt koncept svært.

Det er helt enkelt: Du må lige så tosset du vil købe og istandsætte huse og sælge dem igen. Det kræver ikke licenser eller noget andet.

Dog skal du være opmærksom på, at næsten al el-arbejde og VVS er omfattet af lovgivning omkring autorisation. Det arbejde kan du altså ikke selv udføre, medmindre du har den autorisation.

Du skal svare skat af fortjenesten, medmindre at boligen i en periode har tjent som din folkeregisteradresse. Bemærk, at du ikke kan flytte ud af din nuværende bolig, ind i FIX/FLIP boligen og tilbage igen. Det er skattesvindel.

Ja, tømrerfirmaer og mæglere laver allerede denne slags løsninger.

Svar til 1: Ja

Svar til 2: Nej, du skal ikke have et diplom eller noget for at sælge en bolig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)