Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af erhvervsejedom

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen herinde, som har erfaring med finansering af erhvervsejendom primært indeholdende lager og lidt adminstations (kontor) faciliteter?

Jeg har haft en indledende snak omkring emnet med vores bank, i det vi har kig på en ejendom. Umiddelbart er deres melding, at der maks kan opnåes 60% belåning (ex. kreditforening) - men at det potentielt kan være mindre, da det fastsættes udfra flere faktorer, blandt andet forventet lejeindtægt mv. Budskabet fra dem er altså, at vi skal forvente selv at stå med minimum 40%.

Der er udarbejdet grof budget, baseret på udlejning. Vi har forhåndstlkendegivelser hvor ca. 60% af arealet, som ventes vil kunne indgåes på kontrakter, der først kan opsiges efter 5 år. Vi har nogle forventninger i budgettet til afkast, men har brug for mere klarhed over mulig financering.

Mit spørgsmål:

Skal vi bare slå ideen ud af hovedet indtil vi selv har minmum 40% af investeringen til udbetaling? Eller hvad er jeres erfaring?

Hvor finder man evt. nogle der kunne være interesseret i at være medejer/investor af ejendommen - og hvad vil deres forventning her være til afkast (minimum) ?

Mvh

Henrik

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

De 60% er i forhold til realkreditlån. Alt efter din/virksomhedens kreditværdighed, kan du måske få en kassekredit, tage et lån i dit private hus, pantebrevslån, crowdlending eller måske banklån. Fælles for at få en samlet finansiering over 60%, er, at det enten kræver sikkerhed i nogle andre aktiver (som belånes) eller at det bliver meget dyrt.

Har du aktier, kan det her måske være en mulighed.

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Omkring forventning til afkast, det kommer meget an på hvor i landet man er i de store byer er kravet normalt noget laver, andre faktorer er uopsigelighed og ejendomstype.

Jeg kan se at du er nær Galten hvor jeg pt er med i en investering med et afkast på ca 6%, men med et ROIC på ca 16% så den rigtige belåning er utrolig vigtig.

Hvis du vil kikke på noget lidt mere nørdet omkring afkast og beregning på ejendomme kan du evt kikke på DCF-modellen.

Hvis du leder efter nogen at "dele" investeringen med kan det være ret svært hvis det ikke er nogen man kender i forvejen, men ikke umuligt.

Husk ejendomme skal ikke sælges de skal belånes

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)