Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-Indkomst

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har lavet noget software i min fritid og har senere bestemt mig for at sælge det. Jeg har derfor opsøgt en virksomhed som er interesseret.

Lad os sige at vi bliver enige om 80.000 kr. Kan jeg så aftale med virksomheden at de overfører 50.000 kr. i december og de sidste 30.000 kr. til januar.

Vil jeg så på den måde holde mig under grænsen, så jeg ikke behøver at blive momsregistreret?

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsgræsen er 50.000 kr på en hver 12 mdr periode frem og tilbage - uanset/på tværs af kalenderår. De er vel i øvrigt ligeglade om der kommer moms på som de kan trække fra. Alternativt må det blive som løn 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for det hurtige svar. Hvordan vil det fungere, hvis det skal følge dit alternativ som løn?

Jeg bliver ansat ved siden af mit almindelige arbejde, modtager løn (ift. aftalt beløb)  når måneden er gået bliver jeg afskedet og handlen er ovre? Er det sådan at det skal forståes, dobbeltløn i en måned?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

UIUAA:

Hej John

Tak for det hurtige svar. Hvordan vil det fungere, hvis det skal følge dit alternativ som løn?

Jeg bliver ansat ved siden af mit almindelige arbejde, modtager løn (ift. aftalt beløb)  når måneden er gået bliver jeg afskedet og handlen er ovre? Er det sådan at det skal forståes, dobbeltløn i en måned?

Det kunne det sagtens være vil jeg mene ja - over en måned eller flere som I mener ret og bedst som løn - Som honorar vil du være oppe over momspligt - og så ville du skulle have CVR. du kan tidsbegrænset ansættes for ex for 1 måned så den automatisk er opsagt fra start. Husk at sætte løn ned med feriepenge. ex 100.000 kr lavet om til løn er 88.888 (eller 89.000) som så med 12,5% feriepenge der skal indberettes (sker automatisk i lønprogrammer) giver 100.000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Oct 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg i hvert fald undersøge nærmere.

Tak for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)