Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og transport

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos

Hvis man har enkeltmandsvirksomhed og jeg skal f.eks. til kursus i København, så har jeg tænkt mig at flyve fra Karup.
Kan jeg bare sætte det på regnskabet som alm. udgift (kursusbetaling, flybillet og benzin til lufthavn)?

Hvis jeg skal køre til et kursus i Århus, kan jeg så sætte det på regnskabet som f.eks. 300 kr til benzin, eller skal jeg beregne det som kørsel med 1,94 pr. kilometer over 24km?

Tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forudsat du kan vise kurset er fradrag så kan du ja , men det er jo kun kurser der tjener til nødvendig videreuddannelse - ex en frisør der skal på update kursus i hårfarvning men ikke samme frisør på neglemanycure som ikke hører til frisør - så det er ikke nok du kan øge fremtidig indtjening, kurset skal være en form for nødvendig update af eksisterende uddannelse

Kørsel ville jeg bruge kørselsfradrag - men helt samme igen-hvis skat underkender fradrag for kurset, så gør de det for kørslen

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,
tak for svaret.

Ja det er rigtigt, jeg har læst det om relevans i forhold til kurser. Der står hos skat:
"Kursusudgifter kan trækkes fra, hvis kurset har til formål at vedligeholde eller ajourføre din faglige uddannelse. Udgifter til grund- eller videreuddannelse kan ikke trækkes fra.

Skriv fradraget i rubrik 58 på årsopgørelsen. Bundgrænsen på 6.200 kr. i 2019 (6.100 kr. i 2018) skal du trække fra først."

Hvis man så ikke kan trække det fra, fordi det f.eks. er videreuddannelse, så sætter jeg det vel bare på under "udgifter", så indgår det hele bare i det almindelig regnskab som udgift.




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var sammenblanding af privat og kurser der er nødvendige under ligningsmæssige fradrag Hvis du ikke har fradrag for dem i virksomheden - fordi det er videre eller ny uddannelse - så skal du slet ikke have dem i regnskabet og har slet ikke fradrag - hverken som virksomhed eller som privat og så heller ikke for transport til dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå for den.. øv.

Tak for svaret. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@John

Hvordan finder man ud af om Skat godtager kurset som ajourføring, er det normalt at man sender en føler ind til dem via mail? Eller ved du hvordan man kan løse det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget normalt - nogen tager chancen - og det kan jo så koste i den anden ende og give problem 3 år frem for både kursus og fly osv - men de fleste opgør det vel så med så meget fornuft som muligt
Som nævnt  elektriker ikke fradrag for at køre videre til installatør - frisør ikke for kursus i noget der ikke hører til frisør men manicure - kontormand ikke for HD i markedsføring og og og. Kurset kan måske også selv svare på om det er nødvendig ajourføring af den uddannelse du har - eller om det er ren overbygning eller ny uddannelse.

Man ja- man kan da sagtens også spørge skat via kommunikation som indlogget og beskrive helt hvad det er - så har man da gjort noget i alle fald

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)