Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-indkomst, A-indkomst, egen virksomhed under 18 år...hjælp

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej! Jeg er lige blevet 17 år og arbejder "fuldtid" som influencer, dvs. jeg har min Youtube kanal med +100.000 følgere, instagram mm. De fleste i min situation er tilknyttet et medie/marketinbureau og jeg er lige nu ved at vælge mit nye bureau. De tager x% af min indtægt, og jeg kan vælge:
1) At blive ansat og få udbetalt løn som honorarer (dvs ikke som ansat med optjening af pension, feriepenge)
2) Få udbetalt som B-indkomst og selv indberette min indkomst
3) Jeg kan oprette min egen virksomhed som Influencer, hvilket jeg har fået OK for i Statsforvaltning (da jeg er under 18 år!) og få min løn fra mit bureau derigennem (ved overhovedet ikke hvordan det foregår, men tænker jeg så skal sende dem en regning, og så skal der noget moms på eller????!?)

Jeg har en del udgifter til transport og forskellige "ting" som bruges i mine videoer, dels naturligvis PC/videoudstyr (men det skal jeg ikke udskifte lige nu) og dels rejser, mad til videoer og andre småting. Jeg bor hjemme så har ikke som sådan kontorudgifter, men kunne vel i princippet godt leje mit værelse som kontor, eller.....I don´t know.

Hvad vil bedst kunne betale sig for mig?? Både ift SKAT og ift at kunne trække mine udgifter fra.
Jeg vil naturligvis gerne betale min skat, men også gerne have mest ud af mit arbejde. I forvejen tager et bureau en rigtig stor bid, så jeg først "mister" fx 50% af mit honorar til dem og så fx 40% til B-skat.

Hvilke gode råd kan I give mig? Det er meget svært at stå med når man ikke kender og forstår alle skattereglerne og ikke rigtig har nogen at spørge.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt gået først

1 kan være mulig men også lille risiko for dem hvis set kan ligne ml ansøttelse med skattetræk og feriepenge. De skal så angive honorar til skat

2 ikke lovligt hvis du er CPR og de er firma - det er sort arbejde, så de SKAL indebrette enten som minimum honorar - eller løn

3 Hvis du har tilladelse fra startsforvaltning og stifter virksomhed - så kan det under 50.000 kr omsætning være PMV men så er det samme angivelse Som honorar som i pkt 1 - og ellers skal du momsregistreres (skal du som udgangspunkt ved 4000 kr oms per måned = kan vente 50.000 kr på 12 mdr) og så angiver du skat og moms efter regnskab du fører

Helt direkte udgifter kan trækkes fra - forudsat du kan vise de alene er taget for at få indtægten. Dog specielle regler for f.eks. Bespisning - mm. Kontor kun fradrag hvis det alene er til det og ikke samtidigt bopæl

du har dit alm fradrag men korrekt med ca 40% når det er brugt

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Fra  MLD GROUP ApS Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder til, at du kunne få gavn af at henvende dig til andre influencers i branchen u. 18 år og høre om deres erfaringer. De har sikkert været igennem præcis samme proces som dig og kan besvare, hvilken løsning der vil være mest optimal.

moneytalk.dk kan du sammenligne dine lån og få hjælp til at spare penge i hverdagen.

Tilmeldt 18. Sep 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak.

Tilmeldt 18. Sep 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har du ret i - men der er også en del hemmilighedskræmmeri og man må ikke udtale sig om sin løn, det står i kontrakten
Tilmeldt 18. Sep 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen og tak for svaret.

Ift. B-indkomst, så indberetter virksomheden naturligvis også beløbt.

Men er der forskel på, hvad jeg kan trække fra i skat, alt efter om jeg har eget CVR nr og fakturerer herigennem, eller om jeg bare får honorar som B-indkomst?
Jeg har udgifter til transport og af og til også kamera eller andet udstyr, men det er jo ikke så tit man lige skifter sit udstyr, for kan vel ikke trække ustyr fra som er købt inden virksomheden er stiftet?

På forhånd TAK
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der være - herunder jo momsfradrag men også lidt i skat. Dine omkostninger ved at få indtægten kan trækkes fra uanset hvad. Udstyr brugt og med indtjeningen inden kan ikke momsmæssigt trækkes ind men eller kan det sælges til absolut MAX det du kan vise tilsvarende ville koste - uden moms - til firmaet - dog vil det sikkert forventes du bruger kameraet du har privat - også til privat og så skal det deles OG ved B indkomst nok tages over en årrække

Tror ikke du kan få det endeligt klart her - tage 30 min med en god revisor, det vil ikke være dyrt og sammen ved I hvad der er bedst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)