Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma, gaming?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man forestille at du kunne bruge Paylike.dk, Stripe og/eller Mobilepay MyShop til betaling?
Alle kræver dog nok, at du har en erhvervskonto i en bank.


Tilmeldt 7. Sep 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker - Har prøvet at læse lidt op på det hele, for at ikke spørge om for mange dumme spørgsmål - men der er stadig et spørgsmål jeg bare mangler at få oplyst. Når nu en eller anden spiller sender mig 10 dollars, skal jeg så skrive det hele ind i et program som dinero og derefter indberette det til skat eller hvordan fungere det?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 14. Jul 18
Indlæg ialt: 33
Fra  GladTeknik ApS Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener (har selv streamet) at folk stadigvæk kan charge-back selvom du skriver det. Ja, rent retsmæssigt i Danmark vil de ikke kunne. Men PayPal er på er et helt andet niveau, og de hjælper altid køber eller dem som har overført penge. Det samme gælder donationer. De kan altid chargeback, jo mindre, de SELV har skrevet: "I will under no condition be able to chargeback this".

Og de kan man sjældent overtale dem til at skrive. :D 

Er SYGT mange svindlere der bruger Paypal, og man kan desværre ikke rigtigt stille noget op andet end at bruge en mere sikker side sådan Playerauctions.com, som beskytter Sælger.

Ekspres Mac & PC Reparation + Udekørende Teknisk Hjælp. Se mere på GladTeknik.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rambøl:

Takker - Har prøvet at læse lidt op på det hele, for at ikke spørge om for mange dumme spørgsmål - men der er stadig et spørgsmål jeg bare mangler at få oplyst. Når nu en eller anden spiller sender mig 10 dollars, skal jeg så skrive det hele ind i et program som dinero og derefter indberette det til skat eller hvordan fungere det?

ja du skal føre regnskab - f.eks Dinero eller andet program - med dine indtægter og evt udgifter og resultatet skal du opgive til skat og beskattes af

Regnskab fører du “løbende” evt dagligt og gør op hvert år 31/12 hvorefter du indberetter til skat i udvidet selvangivelse (og jeg går ud fra personlig virksomhed)

Meget mere forståelse om regnskab i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holsted
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

GladTeknik ApS:
Men PayPal er på er et helt andet niveau, og de hjælper altid køber eller dem som har overført penge. Det samme gælder donationer. De kan altid chargeback, jo mindre, de SELV har skrevet: "I will under no condition be able to chargeback this".

Vrøvl - langt størstedelen af vores chargebacks er gået igennem til vores fordel. Vi sælger også online ydelser ;-)

Det eneste tidspunkt, du _ikke_ kan lave chargeback som køber, er hvis du vælger, at du overfører penge til et familiemedlem.

Tilmeldt 7. Sep 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder sådan set rimelig nemt når du siger det John 😉 Men tænke også på noget andet. Hvis nu vi finder en lille udenlandsk YouTuber som vi gerne vil have til at lave videoer for os og han ikke kan sende en faktura, hvordan gør man så det?

Dennis det lyder som om du har noget meget værdifuld information, er det digitale vare du sælger og hvordan plejer I at gøre det?
Går ud fra I har buisness account på PayPal og det nok hjælper en smule :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Rambøl:
Det lyder sådan set rimelig nemt når du siger det John 😉 Men tænke også på noget andet. Hvis nu vi finder en lille udenlandsk YouTuber som vi gerne vil have til at lave videoer for os og han ikke kan sende en faktura, hvordan gør man så det

loven kræver i har hans navn - adresse og fødselsdato/år - og indberetter som person uden CPR ganske enkelt  
*Vil han ikke give jeg de oplysninger  -så enten er det sort  betaling (skatteproblem ) eller I finder en anden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Sep 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John.

Jeg har prøvet at læse op på tingene siden sidst. Synes der er en ting som virker lidt umulig.

Hvis jeg skal overtage de penge som vi lige PT får, kunne det godt tænkes det blev noget bøvl med moms. Vi får nemlig betalinger fra US, Morocco, Danmark, Sverige, Finland, Norge og helt til Kina. Tænker lige PT at vi sagtens kan komme op og tjene mere end 50.000kr. pr. år.
Vil det så sige man skal sætte sig ind i hvert land/distrikt's moms for at beregne hvor meget moms man skal betale?

(Super god e-bog du har lavet forresten)

Mvh Rambøl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak

Kun for det elektroniske ydelsesalg (som jeg forstå I har) til private i EU skal du kunne indentificere personen og landets og så kan du i SKAT i DK tilmelde dig onestopshop moms, som giver registrering i alle EU lande - og så ligger næste opgave i at finde et shop system der understøtter onestopshop systemet og regnskabsprogram ditto

Det handler ikke om hvilken konto pengene kommer ind på. - sælger I - helt uanset fra hvor i verden, til EU privat personer, er reglen helt den samme - momsreg i hver EU land. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html

Den nyere lidt lempeligere grænse er med i linket - men I virker til at være over i alle fald 

Til udenfor EU er der ikke moms på jeres salg

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)