Jeg bor i en andelsforening, hvor vi skiftes til trappevasken. Når den ikke udføres, får vi et rengøringsfirma til at gøre det. De sendes så en faktura til vores boligadministrator (advokat), som så sørger for det videre forløb. Nu er der så én i foreningen som gerne vil gøre det, men vores boligadministrator vil have en faktura fra et CVR registreret firma, så det har vi tænkt på om vedkommende ikke kan oprette? Han mener at have læst, at man kan tjene op til at mindre beløb, 10-11.000, uden at skulle lave regnskab m.v., men blot selv opgive beløbet til skat. Så hvad gør han, kan det overhovedet lade sig gøre, at oprette et firma, sende 1-2 fakturaer om året, og så bare opgive beløbet til skat på årsopgørelsen, uden en masse ekstra arbejde (regnskab osv) ? Mvh. Lars |
Nej med et CVR skal der laves regnskab som skat skal kunne bruge til deres kontrol af selvangivelse mm
Det du nok mener er at man som CPR kan have en omsætning op til man ved den rammer 50000 på 12 mdr = vel til man tjener fast +4000 kr per måned - men så skal den der betaler indberette det som løn eller honorar
Det med regnskab for 1-2 fakturaer er da ingen ting overhovedet. Brug www.dinero.dk som program og det er så let som det kan være
Men JA der skal så ligge et regnskab og det skal så være udvidet selvangivelse og dagpenge osv kan være mere besværlige
vh John H