Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg målrettet en specifik konkurrents kunder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 56
Fra  webintas Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har nu lavet hjemmesider på deltid i flere år. Jeg står nu og skal have fat i nogle nye kunder, fordi jeg har fået mere tid til hjemmesidearbejdet. Jeg har kigget lidt på mine konkurrenter og deres produkter, og der er særligt én større konkurrent, som jeg sagtens kan matche og tilbyde et bedre produkt - synes jeg i hvert fald.

Jeg har overvejet at finde nogle af deres kunder igennem Google og så ringe og tilbyde dem mit produkt. Så kan de jo selv tage stilling. Jeg vil gøre mit salgsarbejde på en ordenligt og ikke-aggressiv måde, for at give dem jeg ringer til en god oplevelse - også selvom de takker nej. De skal kun sige ja, hvis de rent faktisk synes, mit tilbud er bedre.

Mit spørgsmål er, om der er noget, jeg skal være opmærksom på ift. dette?

Er der bare fri bane til at kontakte folk telefonisk (og så evt. få lov til at sende en mail med konkret tilbud efterfølgende)?

En anden ting er ophavsret. Kan konkurrenten have ophavsret på et udseende af en hjemmeside, eller må jeg gerne lave en hjemmeside med samme design og med samme tekst? (Jeg er med på, at billeder ikke kan bruges af mig, hvis det ikke er kundens)

Er der andet relevant?

Med venlig hilsen,
Peter Stidsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Telefonisk eller post brev er OK ikke e-mail som du også er inde på

Ja ophavsret må du jo checke - der kan sagtens være design og elementer som den der har lavet hjemmesiden har copy righten på - det vil afhænge af hvad der er aftalt mellem kunden og dem der laver hjemmeside og design

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter :

Hej Amino'er,

Jeg har nu lavet hjemmesider på deltid i flere år. Jeg står nu og skal have fat i nogle nye kunder, fordi jeg har fået mere tid til hjemmesidearbejdet. Jeg har kigget lidt på mine konkurrenter og deres produkter, og der er særligt én større konkurrent, som jeg sagtens kan matche og tilbyde et bedre produkt - synes jeg i hvert fald.

Jeg har overvejet at finde nogle af deres kunder igennem Google og så ringe og tilbyde dem mit produkt. Så kan de jo selv tage stilling. Jeg vil gøre mit salgsarbejde på en ordenligt og ikke-aggressiv måde, for at give dem jeg ringer til en god oplevelse - også selvom de takker nej. De skal kun sige ja, hvis de rent faktisk synes, mit tilbud er bedre.

Mit spørgsmål er, om der er noget, jeg skal være opmærksom på ift. dette?

Er der bare fri bane til at kontakte folk telefonisk (og så evt. få lov til at sende en mail med konkret tilbud efterfølgende)?

En anden ting er ophavsret. Kan konkurrenten have ophavsret på et udseende af en hjemmeside, eller må jeg gerne lave en hjemmeside med samme design og med samme tekst? (Jeg er med på, at billeder ikke kan bruges af mig, hvis det ikke er kundens)

Er der andet relevant?

Med venlig hilsen,
Peter Stidsen

Hej Peter,

Jeg antager at du snakker om Danaweb? :-)

Har også selv haft ideen med at slå alle sider op på google, hvor der f.eks. stod "Created and hosted by Danaweb" i footeren. Ideen er ikke dum, da deres design og sider generelt er meget kedelige. Jeg lavede for to måneder siden en ringeliste og prøvede at kontakte 50+, og det du skal være opmærksom på er at mange af dem har er bundet i flere år - Jeg stødte på et kundeemne der havde en binding på hele 5 ÅR!! Men mht. ophavsret, så burde det ikke været noget problem (hvis det er Danaweb vi snakker om) der står nemlig i deres betingelser at kunden ejer udseendet.

Håber det kunne hjælpe.

Vh.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. May 12
Indlæg ialt: 56
Fra  webintas Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak til jer begge for svar og afklaring.

Det kunne meget vel være Danaweb.... Wink

Det giver mening med ophavsret. Firmaets standardbetingelser siger også: "Hjemmesidens grafiske layout, tekster og billeder er kundens ejendom og kan overflyttes til anden udbyder. Dette skal kunden dog selv sørge for. D***W** kan ikke holdes ansvarlig for brugen af billeder og grafiske elementer efter opsigelse og flytning af hjemmesiden."

Jeg er opmærksom på det med binding. Jeg håber at kunne finde nogle, som har mindre end et halvt år tilbage.

Fik du nogle kunder ud af dine uopfordrede telefonopkald, Tobias?

Mvh.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)