Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændringer til anpartshaveroverenskomst pga partners udtræden.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Søren Møldrup Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er en startup med 3 partner, hvor vores ene partner ønsker at trække sig helt ud eller afgive en større del af sine anparter, for kun at have en mindre procent del og naturligvis også mindre eller slet ingen stemmeret. Selve arbejdsmængden vil naturligvis også bortfalde eller blive væsentlig mindre.

Rent kontraktmæssigt står vi ganske udemærket og har sikret hinanden ift. alm. overdragelse af anparter. Men jeg er kommet i tvivl om, hvor og hvordan kontrakten skal ændres?

1) Skal vi redigere i nuværende kontrakt? Eller tilføje et evt. afsnit?
2) Skal vi forfatte et bilag/tillæg til eksisterende kontrakt?
3) Hvordan skal vi indskrive i kontrakten, at vores partner beholder x antal procent, men ikke længere er beslutningstager? (hvis det er det vi gør)

Umiddelbart tænker jeg at vi forfatter en ny anpartshaveroverenskomst med den nye aftale og ændre ejerforholdene i CVR.dk. Er det korrekt?

Det skal siges, at der på nuværende tidspunkt ikke er omsætning i virksomheden, da det stadigt er en startup, så det forventes at anparter enten overdrages eller købes for 1 kr.

Hvis der er nogle herinde som har nogle gode leads til gratis eller billig advokatbistand med henblik på startups og erhverv generelt så hører jeg gerne fra Jer.

På forhånd tak og god vind derude.

/Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest er det ikke til at svare ordentligt uden at se kontrakten. Jeg ville lader den skrive om og skrive klart at den erstatter den anden som derefter udgår

I kan ikke overskrive alm lov og regler i den - så I kan ikke skrive, at han udgår som beslutningstager hvis I tænker på generalforsamlingen - men naturligvis godt at han ikke er direktør og ikke har beslutingsret i det daglige - ganske som I ikke i ejeraftalen kan beslutte han ex ikke deltager i udbytte til sin tid

Jeg ville tage udgang i den gamle og lave en ny med de ønskede ændringer og så meget klart definere at den gamle udgår

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Fra  Søren Møldrup Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar. Umiddelbart er det i min optik også det smarteste at gøre, så der kun er en gældende kontrakt.

vh. Søren

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)