Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny startet firma - moms retur

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg skal overtage et leje mål senere på året. I den forbindelse skal jeg betale 6 mdrs. Husleje forud. Depositum er inkl. Moms.

Er der nogen der ved om jeg kan anmode SKAT om at få den moms retur med det samme, da den belaster min likviditet.

Mvh.
Melanie
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der ikke lovhjemmel til fra SKAT i denne situation. Du kunne have overvejet at have anmodet om månedsafregning fra starten af. Det belaster så omvendt din likviditet når du begynder at tjene penge.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Melanie,

Hvis du har kvartalsmoms og f.eks. skal indbetale de seks måneders husleje i september måned, så kan du indberette den 1/10 og så får du pengene retur indenfor 2 uger i reglen, medmindre at du udtages til ekstra kontrol.

Jeg er netop startet op med køkkenbutik og har haft mange investeringer i juni måned. Jeg indberettede den 3/7 og fik pengene allerede den 9/7, så det kan godt gå stærkt. Det var i øvrigt et seks-cifret beløb, så det er ikke småting at have udestående.

Hvis du derimod først skal afregne efter 1. oktober, så er pengene bundet i meget, meget lang tid. Bed om at få fakturaen tidligere, så du kan få pengene retur hurtigt.

Med venlig hilsen

Flemming

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)