Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man have en hjemmeside, der tager penge, uden at oprette firma?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Sammen med en kammerat vil jeg gerne starte et sideprojekt. 

Om vi kommer til at tjene penge på det eller om det mest bliver hygge, ved vi ikke. Vi vil derfor gerne undgå at have alt muligt bøvl med at oprette firma, firma-bankkonto m.v., indtil vi ved om det er noget vi tjener penge på, men må man køre en hjemmeside, hvor man prøver at få indtægter, uden at have et firma?

Sådan helt simpelt, må jeg via min hjemmeside tage imod 100 kr. fra en person, f.eks. via PayPal uden at have et firma? Og blot oplyse det som personlig indtægt over for SKAT?

Håber nogen har lidt svar. Synes det virkelig som meget arbejde at starte firma, med stiftelsesdokumenter, generalforsamling, oprette særskilt bankkonto og så ende med at have tjent 5.000 kr. på et år og så få at vide, at vi da bare kunne have det som en personlig hjemmeside og svare skat af det. 

Hilsen,

Daniel

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Kort sagt, det kan I sagtens.

Held og lykke med det!

Mvh,
Daniel

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan sagtens være uden CVR så længe i ved I ikke kommer op på 50.000 kr oms på nogen 12 mdr periode

Den med stiftelse osv lyder lidt som I tænker selskab men personlig virksomhed er ukompliceret CVR men jo med personlig solidarisk hæftelse

Det har I også hvis I sammen laver en hjemmeside - regnskabspligt og personlig solidarisk hæftelse som defacoto I/S men jeg synes da også I bare kan vente med at registrere jer. 

Det skal med at hvis det i sælger er ydelser til firmaer, så skal de indberette det til skat på en af jeres CPR lovpligtigt så længe i ikke er momsregistrerede, det kan være en lille ekstra

god vind med det

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og vinden John.

Vi sælger ikke produkter/ydelser, men vi sælger indhold, med andre ord folk kan, hvis de synes hvad vi laver er interessant, købe adgang til vores indhold på hjemmesiden, enten i form af abonnement, donation, gave, kært barn har mange navne. Må man som privatpersoner modtage indtægter af den art? Og kan man så modregne udgifterne. Så lad os sige vi bruger 3.000 kr. på annoncering, men får 5.000 kr. ind i indtægter, er vi så skattepligtige for 2.000 kr. eller alle 5.000 kr.?

Hilsen,

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man må modtage penge og det er så indtægter og ja rene udgifter der alene er for at få indtægten må man trække fra inden man har overskud til skat. Dog uden CVR vil I ikke kunne trække underskud fra og kun de ting som er 100% relateret til at få indtægten som udgift i fradrag for indtægten - ikke noget der også gavner privat

så ud fra din beskrivelse - af 2000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et super svar John, tak for det!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)