Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt CMS - hvad betyder det for ens SEO?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 16
Indlæg ialt: 33
Fra  GraphicEye Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg ønsker at skifte CMS på mit website, men lader indholdet være stort set identisk, hvilken betydning har det så for min SEO? Vil min ranking på Google falde drastisk?

Mvh.
Helle

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din html kode er 100% identisk så vil der ikke være nogle problemer. Men er der ændringer i headertags eller andet så kan der være problemer.

Hvilket CMS bruger du nu og hvad vil du over til?

Tilmeldt 2. Jun 16
Indlæg ialt: 33
Fra  GraphicEye Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Websitet skal skifte fra Concrete5 til WordPress.

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At hoppe fra det ene CMS til et helt andet, kan nogle gange være "risikabelt", når man snakker SEO.

Men der er mange parameter at tage højde for. For at nævne nogle:

- Sørg for at få samme linkstruktur på din "nye" hjemmeside, når du flytter. Mange gange har et CMS system én måde at gøre tingene på. Og et andet CMS system har en helt anden måde at lave URL'er på.

- Sørg for at få opsat et re-direct plugin, så du kan henvise til de "nye" tilsvarende sider, så du fortæller Google at "Hey, vores side om sødekartofler er flytter hertil" (Beklager kategorien, blot til eksempel)

- Sørg for at få alle Meta + title data med over. Der ligger meget muligt, en hel del arbejde, som ville være træls at skulle starte på igen.

Vi har flyttet en hel del hjemmesider fra et CMS system til WordPress CMS. Og man kommer nok ikke udenom, at opleve et lille "bump" på nogle af sine ord. Men det kan reddes igen! Og når man har valgt at flytte CMS system, har der som regel også været en grund til beslutningen. Så i sidste ende, er det klogt! :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Man kan sige meget om at skifte CMS, vigtigst af alt er, at man tænker langsigtet frem for kortsigtet. Det kan godt være, at I mister lidt rankings i dag og i morgen, men hvis i over tid kommer til at ligge langt bedre på diverse søgeord, er det jo win win (hvis virksomheden kan bære den "dårlige" periode).

Head of SEO & Press hos Kids-world.dk. Har aldrig solgt så meget børnetøj som nu. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle. 

For at svare kort på dit spørgsmål: Nej, ikke hvis du tænker dig om. Sørg for at lave redirects, hvis der sker ændringer i din URL-struktur, og opdater dit sitemap. Hertil kan det - som tidligere nævnt her i opslaget - være en fordel, hvis du bibeholder samme head-tags mv.

Jeg er meget enig med Patrick her i tråden: Tænk langsigtet, ikke kortsigtet. Hvis du bytter dårlige head-tags ud med gode, så falder dine placeringer måske i morgen; men de vil stige om et par uger alligevel - i hvert fald på samme niveau. 

Som udgangspunkt vil jeg altid anbefale professionel assistance ved overflytning af systemer eller websites. 

Tilmeldt 2. Jun 16
Indlæg ialt: 33
Fra  GraphicEye Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, Ken. Det vil jeg tage med mig, når jeg skal skifte CMS. Må jeg have lov at kontakte dig, hvis jeg løber i problemer?

Tilmeldt 2. Jun 16
Indlæg ialt: 33
Fra  GraphicEye Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg også lige læst de sidste indlæg :-). Tusind tak til jer alle, for jeres brugbare indput. Det lyder heldigvis ikke så slemt med flytning i forhold til SEO, som jeg havde frygtet :-)

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig må du det :-)

Ha' en skøn dag!

Fra Danmark
Tilmeldt 12. Oct 12
Indlæg ialt: 261
Fra  Click In Dandele Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

CMS systemet har betydning for din placering i søgemaskinerne. Hvordan din hjemmesides kode er bygget op rent teknisk har en meget stor betydning.

Du skriver du vil skifte til WordPress. Det er et anerkendt system og SEO teknisk er det bygget rigtig fint op. Selve skiftet til WordPress vil efter min mening kun være en opgradering SEO mæssigt.

Det er dog overflytningen, der kan skabe problemer.

Du skal som udgangspunkt sørge for at hjemmesidens struktur er bygget op på samme måde som den gamle. Hvis der ændringer i din URL struktur, så sørg for at få lavet 301 redirect til de nye sider.

Når du sifter CMS, så lav en sitesøgning (site:ditdomæne.dk), og tjek alle sider, der er indekseret. Disse sider skal fører hen til de rigtige nye sider, og de må ikke fører til 404 sider.

Udover dette skal du sørge for din brødtekst og meta data (titler og beskrivelser) er de samme.

Hvis disse punkter er på plads, så skulle der ikke være de store problemer med at skifte CMS.

/Martin Sølberg

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)