Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsinvestering - skat af renteudgifter som selskab?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har et holding selskab (ApS) og jeg overvejer at investere i nogle lejligheder/rækkehuse. Det har jeg ikke prøvet før og jeg kan ikke lige se, om mit regnskab holder. 

Jeg har tænkt mig at lægge udbetalingen på 20% selv og låne 80% i banken til lav rente og ingen afbetaling.

Jeg får så en månedlig ydelse på lånet. Når jeg tager en låneberegner online, så nævnes den mnd ydelse både før skat og efter skat. Men hvilket tal skal jeg regne med som selskab?

Jeg har derudover regnet med udgifter som istandsættelse, stiftelsesomkostninger og ejerudgift. Er der noget, jeg overser?


På forhånd tak!

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan du ikke låne 80% i kreditforeningen (går ud fra du mener kreditforeningen og ikke banken). 

Når det er erhverv belåner de normalt max 60%, så du skal selv stå med de sidste 40% eller også have en bank med ind over.

Hvis du tager afdragsfrihed så betaler du ikke af på gælden. Altså forbliver din gæld i ejendommene den sammen indtil du begynder at betale af på dem. 

Skattemæssigt er der sikker en anden der er helt inde i det, som kan forklare bedre om det, men umiddelbart kan du ikke bruge de beregnere der ligger online i forbindelse med skat, da de er baseret på privatpersoner der låner. 

Håber det er lidt hjælp. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Regn med at bank og kreditforening ikke bare giver lån til et ApS med mindre det er noget helt usædvanligt solidt hverken med eller - slet ikke uden afdrag

Der vil være krav om personlig kaution kan du regne med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Renten er en udgift du kan fradrage i selskabet. Ved et annuitetslån (en fast ydelse) falder renteudgifterne i takt med at du får bragt lånet ned. Du kan evt tage et kig på denne

magic22:

Som udgangspunkt kan du ikke låne 80% i kreditforeningen (går ud fra du mener kreditforeningen og ikke banken). 

Når det er erhverv belåner de normalt max 60%, så du skal selv stå med de sidste 40% eller også have en bank med ind over.

Når det drejer sig om lejligheder og rækkehuse (privatbeboelse), så kan man typisk godt få en belåningsprocent omkring de 80%.

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar, alle tre. Det tager jeg med mig. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)