Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skifte adresse ved udlandsophold?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amino’er

Måske I kan hjælpe med at opklare følgende? Og til moderator: Er det for “off topic”, så giv mig en besked, og jeg sletter indlægget med det samme. Er godt klar over, at indlægget måske er udenfor skiven på et iværksætterfora, men her er så mange kloge mennesker, der før har været utroligt kløgtige på andre områder.

Nuvel, min mor har en ejerlejlighed på 60 kvm., som hun har lejet ud i to måneder, fordi hun er i USA. Lejeren, der bor der i de to måneder, har tilmeldt sin adresse folkeregistret - og det er helt fint. Nu har min mor så fået et brev fra kommunen om, at hun bliver frameldt folkeregistret, fordi der bor en anden på adressen? Nogen der kan hjælpe mig med at opklare, hvordan det kan være, og hvad man lige stiller op?

Alt godt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

En mulighed som kommunen har efter cpr-loven. Hvis boligen er lejet ud til en person som har den faktiske dispositionsret over lejligheden kan der ske framelding i den periode. At der sker framelding har måske betydning for lejers økonomiske forhold (tilskud mv).......

Din mor bør enten selv melde en ny adresse midlertidigt eller snakke med sin lejer om situationen. Gør hun intet bliver hun registreret med ukendt adresse i cpr-registret. Banker, kreditforeninger mv henter automatisk adresseoplysninger derfra og ukendt adresse kan være et red flag for dem.

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for meget fint og hurtigt svar...!

Mig bekendt modtaget min mor ikke nogle kommunale tilskud. 

Hvad foreslår du?

Skal hun bede lejer om at finde en anden adresse i perioden?

Skal hun flytte sin adresse hjem til os i den måned, der er tilbage: Vi bor i samme kommune og 500 meter fra min mor?

En trejde mulighed?

Igen 1000 tak for dit svar. Meget værdsat...!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse,

Det var nu lejer som kunne have en interesse i at din mor frameldes adressen.

Jeg ville i de to måneder flytte adressen - og din ligger jo lige til.

Der er ikke meget at gøre hvis hele lejligheden er lejet ud i de par måneder.

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Hvilken interesse skulle lejer have i, at min mor fraflyttede adressen? Blive boende? 

Så fint: Så tror jeg, at min mor flytter adressen til os den sidste tid, der er tilbage. Og der er ikke noget problem i, at hun flytter den kun for en måned, for at flytte den tilbage igen?

Igen 1000 tak for hjælpen...! :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Det kan eksempelvis have betydning for lejers boligsikring, hvor der ses på husstandens samlede indkomst. Der vil din mors indkomst kunne påvirke lejers støtte, hvis hun stadigvæk er registreret på adressen. Der er flere andre ydelser fra det offentlige som afhænger af hele hustandens indkomst.

Det er ikke et initiativ som kommunen selv har taget. De gør det fordi lejer har bedt dem om det.

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak igen.

Jeg forstår ganske enkelt ikke: Du skriver, at "Det er ikke et initiativ som kommunen selv har taget. De gør det fordi lejer har bedt dem om det.". Lejer har bare tilmeldt sin adresse, og så har vi fået brevet. Jeg tror ikke lejer aktivt at bedt om at få min mor frameldt... Tror kommunen har skrevet brevet, fordi de mener, at lejligheden er for lille til, at der kan bo så mange - lejer bor der sammen med sin kone. 

Men du mener, at han aktivt har bedt om at få min mor frameldt, eller misforstår jeg?

Jeg vil bare gerne være helt sikker på, at vi ikke flytter hendes adresse hjem til os, hvis det kan skabe problemer. For ellers vil jeg hellere få lejer til at ringe ned til kommunen og forklare, hvordan det forholder sig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

lasseconsulting:
Men du mener, at han aktivt har bedt om at få min mor frameldt, eller misforstår jeg?


Ja, det er min opfattelse. Anser det som næsten utænkeligt at kommunen selv skulle have taget initiativ til dette når det drejer sig om en ejerbolig. Der ermeget vide grænser for hvor mange, der kan være registreret på en adresse.

Men ja - prøv at snakke med lejer om situationen. Om det at din mor står registreret på adressen skaber problemer for dem. Som sagt hvis lejerne søger boligsikring, er på overførselsindkomster eller lign. kan din mors registrering på adressen påvirke deres støtte.

Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget, meget fint, Henrik. Det vil jeg prøve.

Et sidste spørgsmål her på falderebet: 

Nu har jeg lige talt med lejer, der er græker: Han siger, at han har været nede på kommunen for at flytte adresse, og at de spurgte, om den nuværende ejer (min mor) stadig boede på adressen - det svarede han nej til. Og det er det, der gør, at min mor får sådan et brev. 

Hvad skal jeg bede ham sige til kommunen, for at min mor kan beholde adressen sammen med ham og konen, tænker du?

Tilmeldt 8. Sep 17
Indlæg ialt: 104
Fra  Social Trading Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

be ham om at skifte adressen om til en c/o adresse for at din mor kan have sin adresse der.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)