Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp af revisor

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Pointen er vel, at du ikke kan sælge en varer til en værdi på 180.000 kr og kun modtage betaling på 30.000 kr og så resten i værdier - hvor værdipapirerne holdes uden for sælgers omsætning (omsætning eller aflønning afhængig af forholdene).

Du bruger selv ofte sammenligningen med at det er ligegyldigt om du modtager betaling i penge eller grise. Det gør sig også gældende her.

Her vil der efter min opfattelse være tale om uafhængige partnere. Ikke mindst har aftalen skattemæssige konsekvenser for både leverandør og køber her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Pointen er vel, at du ikke kan sælge en varer til en værdi på 180.000 kr og kun modtage betaling på 30.000 kr og så resten i værdier - hvor værdipapirerne holdes uden for sælgers omsætning (omsætning eller aflønning afhængig af forholdene).

Du bruger selv ofte sammenligningen med at det er ligegyldigt om du modtager betaling i penge eller grise. Det gør sig også gældende her.

Her vil der efter min opfattelse være tale om uafhængige partnere. Ikke mindst har aftalen skattemæssige konsekvenser for både leverandør og køber her.

tror bare ikke tanken er at programmøren skal have 180.000 kr i oms som indtægt - eller løn - men hvis det er tilfældet/bliver tilfældet - ja så bliver det jo lettere at sige det så er 180 t værd - selv om de så er medejere af noget der jo så må være 1, 5 mio værd faktisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:

Så hvad gør jeg med de 10 % til programmøren skal jeg bare sige at appen koster 30.000 kr frem for 180.000 kr?

det du betaler programøren er enten en faktura fra et selskab med moms formentlig her - eller løn med skatteindberetning og så bruger programøren pengene - efter at have betale skat privat eller via selskab -  på at købe x% aktier

betaler du en PERSON 30.000 for en app - så vil personen efter skat have ca 18.000 kr at købe anparter i din virksomhed for ganske enkelt. Det kan du godt sælge ham 10 eller 20% af dit selskab for hvis du vil

alt over det må han enten selv komme med eller du må lønne eller han må fakturere (i selskab som så har skat) eller du må angive værdien af anparterne du betaler med til skat som løn 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
selv om de så er medejere af noget der jo så må være 1, 5 mio værd faktisk

Det må værdien som leverandøren ser i det inkl fremtidige forventninger til indtjening. Hvis han ikke følte at den ejerandel er den rigtige havde han formentlig forsøgt at få en større del af kagen.

Du skrev tidligere:

"Jeg kunne da se mange IVS få stor værdi alene ved at to enes om en værdi af en APP hvor der ikke penge mæssigt er andet end - her måske 30.000 kr - og resten ligger i - overtage anparter - "

Den risiko vil altid foreligge specielt i en verden uden revisionspligt. Inden for skatteretten er der et begreb "konkret interessefællesskab".  Det er situationen, hvor der tilsyneladende ikke er et interessefællesskab, men hvor de pågældende personer alligevel ikke har modstridende interesser. Her vil SKAT have mulighed for at gribe ind i f.eks. værdiansættelsen. hvis det kan bevises at der reelt ville være tale om et interessefællesskab omkring en konkret handling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Den risiko vil altid foreligge specielt i en verden uden revisionspligt. Inden for skatteretten er der et begreb "konkret interessefællesskab".  Det er situationen, hvor der tilsyneladende ikke er et interessefællesskab, men hvor de pågældende personer alligevel ikke har modstridende interesser. Her vil SKAT have mulighed for at gribe ind i f.eks. værdiansættelsen. hvis det kan bevises at der reelt ville være tale om et interessefællesskab omkring en konkret handling.

som vel også lidt må ligge i baghovedet på revisor hvis vi holder fast i betaling 30.000 og anparter for 150.000 for 10% - i forhold til at lade 180.000 indgå som app værdi i selskabets EK - eller vil revisor her normalt bare sig - OK der er betalt 180 t - godt nok med de 4/6 som ejerkapital og interessefælles - men jeg tager den kritikløst til 180.000 kr

Jeg kunne sagtens forstå den røg ind til 180 t hvis den var håndgribelig værdisat fordi det var guld eller en bil som er let at have med at gøre - men netop apps er jo ofte af MEGET stor værdi i skabers øjne men i virkeligheden alt fra 0 til - nogen få gange, meget mere værd

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg kunne sagtens forstå den røg ind til 180 t hvis den var håndgribelig værdisat fordi det var guld eller en bil som er let at have med at gøre - men netop apps er jo ofte af MEGET stor værdi i skabers øjne men i virkeligheden alt fra 0 til - nogen få gange, meget mere værd

Udgangspunktet må være at kostprisen accepteres af revisor i forhold til regnskabet. Ved kostprisen ses der ikke på skabers forventninger men hvad der reelt er blevet betalt. Så længe betalingen er sket mellem uafhængige partere er betalingen og dens form underordnet.

Igen med de forudsætninger vi har kan vi kredse om dette emne uden at komme det videre med de oplysninger, som ligger til grund. Sandsynligheden for at regnskabet er underlagt revision er ganske lille.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Igen med de forudsætninger vi har kan vi kredse om dette emne uden at komme det videre med de oplysninger, som ligger til grund. Sandsynligheden for at regnskabet er underlagt revision er ganske lille
Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)