Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg fratrække aktiver købt inden registrering af CVR nummer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg registrerede min enkeltmandsvirksomhed 1/3 2018, men måneden inden købte jeg en espressomaskine til brug i min virksomhed. Kan jeg trække den fra, når nu jeg ikke havde cvr nummeret på det tidspunkt?

Jeg har ikke haft nogen virksomhedsmæssig aktivitet inden 1/3 - så altså heller ingen faktureringer fritaget for moms.

På forhånd tak.

Mvh.
Mai Halberg
Tegnerum

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat godkender normalt fradrag for relevante udgifter i forbindelse med etablering, som er med til at sikre din virksomhed indtægt, fra op til 6 måneder før virksomhedsstart.

Driver du virksomheden fra din bolig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

1 for at trække aktiver fra - også momsmæssigt kræves:

  • De er købt alene med henblik op opstart af virksomhed
  • De er ikke taget i privat brug inden
  • De er faktureret til firmaet eller som minimum til stifterens navn 
  • Der er ikke solgt noget som helst uden moms inden i projektet
  • De er anskaffes inden for 6 mdr inden stiftelse i skattepraksis

En ekspressomaskine - hvis den er til brug i væsentlig grad for ejeren af enkeltmands (eller selskab såmænd) vil slet ikke kunne trækkes fra - heller ikke hvis man argumenterer med at der indimellem jo kan komme en kunde og skulle have kaffe.

Det vil dels forudsætte ret klart, at virksomheden drives eksternt og ikke hjemmefra og/eller, at der enten er ansatte der møder ind dagligt - eller på det eksterne driftssted en rimelig regelmæssig trafik af kaffedrikkende kunder

Overvej at læse mere om fradrag med mere end 50 konkrete gennemgået i http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar til jer begge Yes

Jeg har kontor på min adresse. Så jeg må vist hellere lade være med at trække den fra :)

John, jeg vil lige gøre dig opmærksom på at de første to links til køb af din bog ikke virker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tegnerum:
John, jeg vil lige gøre dig opmærksom på at de første to links til køb af din bog ikke virker.
Tusind tak For mig virkede begge de to der bare var skreve med blåt - til henholdvis ebog og paperback - men firkanten til Saxo var ikke i orden. Den er rettet - så nu burde de alle virke http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html  og så kan jeg se en rabat på den idag - nok fordi de ikke har ændret rabatten der var i går på "bogens dag"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)