Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle banker er jo gebyrgribbe - men nu slår de også til mod iværksættere

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 14
Fra  Compelling Software Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Soj:
og del opslaget så vi kan får ændret hvad bankerne har lov til !


Bankerne må ikke ændre deres forretningsbetingelser med en frist på kun 30 dage? Det er samme frist som I selv angiver I jeres egne forretningsbetingelser for ændring af jeres egne forretningsbetingelser....... Er vi ikke over i hykleri?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

30 dages frist - og hvis den skal ændres ved lov, så vil det ramme rigtigt mange andre så den siger jeg meget klart nej til. 

Det er også svært at sige om % stigning er det ene eller andet - mens 10.000 kr mere er at forholde sig til, men hvis der er mange udlandsoverførsler og andet så er det svært at være konkret. En stigning i % siger intet - fra 100 kr til 200 kr betyder gebyret steg 100%

Jeg synes det er fin reklame for jeres virksomhed listet ind, og jeg synes det er super I skiftede bank til en I er gladere for. Det skal man altid gøre når man kan, men jeres formål ud over lidt reklame er for uklart. 

VIL i at der skal ny lov om at ændringer i bankers vilkår SKAL varsles med mere end 30 dage, så er det som sagt klart NEJ herfra, da en sådan lov givet vil kunne ramme mange andre der kan få behov for prisstigninger - råvarer der skifter pris, lønninger osv

Vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Soj:

Blev ramt af astronomiske gebyrforhøjelser fra vores bank - se hvad vi gjorde ved det - og del opslaget så vi kan får ændret hvad bankerne har lov til !

https://compellingsoftware.com/gebyrgribbe-slar-til-mod-ivaerksaettere/

Det var ikke en særlig indholdsrig historie, men I har da fuldstændig ret i at vores bankverden ikke forekommer at have en særlig stor konkurrence, og at der hele tiden listes små gebyrer ind. Et særligt irritiationsmomeent for mig er alle smågebyrerene ved betalinger, som i vores bogføring udgør 30-40% af alle posteringer i regnskabet, istedetfor at man blot betaler et XXXXkr for at have en service. Principielt må banken jo sætte sin pris som den vil men de ting der får os til at se på andre banker er besværligheder og gebyrer for at modtage og bruge midler i vore operationelle valutaer.

Hver eneste gang jeg skal betale 2 gange vekselgebyr, kursskæring mv. for at modtage penge i Dollar og betale penge i Dollar, og min bank synes at Dollar skal veksles til DKK og DKK så skal veksles til Dollar - får det mig op at køre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Et særligt irritiationsmomeent for mig er alle smågebyrerene ved betalinger, som i vores bogføring udgør 30-40% af alle posteringer i regnskabet, istedetfor at man blot betaler et XXXXkr for at have en service

Ja det burde da være til overvejelse i mange banker - eller at deres system håndterede det månedsvis som tilvalgsordning (nogen vil så sikkert klage over det kom som et chock) 

Jeg er enig i det burde være muligt at lave en ordning hvor man betaler et fast gebyr - måske i intervaller hvor man har 0-1000 gebyrer frit for 250 kr (snit 500 gebyrer a 50 øre or whatever) og 1.000 til 2000 for 400 kr osv. Samme med veksle gebyr - en eller anden fast pris for nogle intervaller burde være muligt

I virkeligheden tror jeg hurdlen lidt er at banker er besværede over systemer i forvejen men ideen er god for ja - det er lidt bogføringsbesværligt

Med dine USD kunne du ikke der få en USD konto hvis du har faste ting der ikke behøver skulle i DKK. Det kan være ret billigt og - de fleste banker giver rente for indestående i USD modsat i DKK hvor man ofte møder den negative rente for indestående over x kr. (fordi renten i USD ligger generelt lidt højere) Så sparer du jo vekselgebyr for den del der kan ligge og køre fast der, og bare selv overføre/veksle i store poster. (med din rutine er jeg dog ret sikker på du må have overvejet det)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Hver eneste gang jeg skal betale 2 gange vekselgebyr, kursskæring mv. for at modtage penge i Dollar og betale penge i Dollar, og min bank synes at Dollar skal veksles til DKK og DKK så skal veksles til Dollar - får det mig op at køre.

Det må da være fordi du ikke har en USD konto, så slipper du for vekselgebyret.

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Heldigvis bliver konkurrencen for bankerne udfordret af nye spillere. 

Fx. kunne I have valgt November First til at håndtere jeres valutavekslinger billigere og nemmere.

PS.: Jeg har ingen økonomiske interesser i November First, synes bare det er fedt, at bankerne bliver udfordret på deres områder, de før har haft monopol på. 

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Soj:
Blev ramt af astronomiske gebyrforhøjelser fra vores bank - se hvad vi gjorde ved det
Ja I gjorde vel de vi alle gør hvis vi mener vi betaler for meget for en service. Så der er ikke rigtig noget nyt for mig i jeres historie.

Hvis jeres (bag-)tanke var en gang viral markedsføring af jeres egen virksomhed - så virker det som en meget tynd historie.

Tillykke med jeres nye bank.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Med dine USD kunne du ikke der få en USD konto hvis du har faste ting der ikke behøver skulle i DKK. Det kan være ret billigt og - de fleste banker giver rente for indestående i USD modsat i DKK hvor man ofte møder den negative rente for indestående over x kr. (fordi renten i USD ligger generelt lidt højere) Så sparer du jo vekselgebyr for den del der kan ligge og køre fast der, og bare selv overføre/veksle i store poster. (med din rutine er jeg dog ret sikker på du må have overvejet det)

Ravn:
Det må da være fordi du ikke har en USD konto, så slipper du for vekselgebyret.

Vi har såmænd både USD og EUR konti, men specielt USA bruger kredit/debet kort til betalingsformidling, hvorfor du enten taber 3-7 dage i transaktionshastighed og ofte pålægges gebyrer, eller tvinges til at bruge kredit/debitkort som kun er tilgængelige i DKK hvorfor du mister 3-4% i margin.

Helt generelt så undrer det mig utroligt at der er så lidt konkurrence på priser og service i den danske bankverden, og at du er nødt til at have bank konti i flere lande for at dække simple køb/salgs transaktioner. Når du booker et hotel, en flybillet, spiser en middag, snupper en taxa, laver småindkøb mv så er betalingsoverførsler bare ikke hensigtsmæssige, og de omkostninger betyder reelt at vi betaler overpris for ting vi køber og får mindre for ting vi sælger.

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Helt generelt så undrer det mig utroligt at der er så lidt konkurrence på priser og service i den danske bankverden, og at du er nødt til at have bank konti i flere lande for at dække simple køb/salgs transaktioner. Når du booker et hotel, en flybillet, spiser en middag, snupper en taxa, laver småindkøb mv så er betalingsoverførsler bare ikke hensigtsmæssige, og de omkostninger betyder reelt at vi betaler overpris for ting vi køber og får mindre for ting vi sælger.

Der er skam konkurrence..... i at opfinde nye gebyrer Stick out tongue
Tror heldigvis konkurrencen kommer buldrende nu. November first som jeg nævnte er et eksempel og der dukker nye op næsten hvert eneste dag. 

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)