Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram med lagerstyring, styklister, listeangivelser, batchnummerstyring....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

For fire år siden da vi flyttede vores bogføring fra revisoren til C5 Online/Nav Small Business kunne andre systemer som vi så på ikke tilbyde en fremadrettet mulighed for at opbygge lager med styklister og batchstyring som vi produktions- og styringsmæssigt er nødt til at få indført på et tidspunkt i ikke al for nær fremtid.

Jeg synes at Nav Small Business er ekstremt dårligt dokumenteret, da det er umuligt at finde rundt i en hjælpefunktion til et program (det fulde Navision) der har ti gange så mange funktioner som det "hus vi har hvor 90% af lyset er slukket).

Det virker som Dinero eksempelvis er langt mere agressiv med at udvikle gode brugervenlige løsninger såsom indskanningerne mv.

For at lagerstyring virker er vi nødt til at have styklister, for 95% af vore ordrer indeholder 10-500 komponenter som ellers skal tastes enkeltvis for at have lagerstyring, og det kan vi mildt sagt glemme for det kommer aldrrig til at passe bare tilnærmelsesvis, og det er spild af tid at prove at få det til at virke.

Et andet kæmpe problem vi har med C5 2018/Nav Small Business er at vi sælger produkter der leveres op til 1 år efter bestilling og hvor der er delbetalinger. Vi kan i systemet ikke lave en ordrebekræftigelse, og fakturaere for forudbetaling, melllembetalinger og slutbetaling fordi systemet går ud fra at alt er transaktionelt salg, hvor salg og leverance er en simpel - bestil cykel, betal cykel, få cykel udleveret.... medens vores minder mere om entrepriseopgaver.

Vi kan selvfølgelig opgradere til fuld Navision Online men jeg har ingen anelse om hvad jeg får løst af dette, og jeg synes allerede at babysystemet er svært at navigere.

Inden alle svarene med at "det system jeg sælger er super godt og der er en 30 dage prøveversion... " svarene så er det jeg leder efter rent faktisk erfaringer med produktion og produktionsstyring, lovpligtig batch information som i fødevare og sundhedsområdet.

Styklister er et absolut must - det er sindsygt som vi gør det idag hvor vi skriver faktura og ordrebekræftelser i Word, og senere taster det i regnskabssystemet, så det skal vi væk fra og batch og intrastat er også vigtige. Jeg er fascineret af Dinero's scanne løsning hvis det reelt virker, men det er i "nice to have" kategorien.

Hvad kan de "billige" systemer på produktions og lagerstyring?

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg hverken sælge noget eller kan anbefale noget helt specifikt til formålet, men har da lidt erfaringer fra mit job hos Dinero, så ville i hvert fald hurtigt droppe de små løsninger, som f.eks. Dinero, Billy osv. da de slet ikke kan håndtere sådan løsninger og f.eks. i Dinero er der slet ikke lagerstyring af nogen art.

Så du må nok se på større løsninger som f.eks. e-conomic (hellere ikke sikker på de kan håndtere det hele), C5 eller lign. og hvis det bliver for avanceret til, at du selv kan finde ud af det, bør du måske overveje at få hjælp udefra til at lære det eller få nogle til at lave det for dig :) 

Fra Herning
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 79
Fra  Concept Data A/S Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Lagerstyrring med styklister og batchnummerstyring , er den bedste løsning Uniconta - som er afløser for Microsoft C5
Det er lavet af Erik Damgarrd - som har lavet Axapte og C5
Det er et rigtigt ERP Online program


http://www.conceptdata.dk/index.php/produkter/uniconta

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville anbefale visma MAMUT eller Uniconta. 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Poursorkhi :

Jeg ville anbefale visma MAMUT eller Uniconta. 

Tak for svarene.

Jeg kan se på youtube at uniconta i det mindste har basal funktionalitet på dette område, uden at jeg dog umiddelbart kan se om det er alle niveauer eller det kun er de største udgaver.

På Mamut kan jeg ikke se hvordan og hvad der virker, og hvad løsningen koster.

Hvad er fordele og ulemper og forventede budgetter til applikation og support?

Vi var tidligt på C5 Online og det var et helvede med bogholdere, der lavede så mange fejlbetjeninger af systemet at det skabte så betydelige problemer vi måtte gentage revisionen 3 regnskabsår tilbage for at få rettet op. Hvordan er det for de andre systemer?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)