Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvittering på benzin fra Sverige

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kvittering på benzin fra Sverige med svensk moms på, er blevet betalt med visakort.

Kan jeg bare bogføre kvitteringen under min konto brændstof, med det danske beløb som er hævet i banken og stadigvæk bruge indgående moms koden som på andre almindelige danske kvitteringer ?

På forhånd tak for svaret.

Nanna

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

nej

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

NannaMirch:

Jeg har en kvittering på benzin fra Sverige med svensk moms på, er blevet betalt med visakort.

Kan jeg bare bogføre kvitteringen under min konto brændstof, med det danske beløb som er hævet i banken og stadigvæk bruge indgående moms koden som på andre almindelige danske kvitteringer ?

På forhånd tak for svaret.

Nanna

Går ud fra det må være gulplade bil siden du overhovedetlader firma betale benzin - men du kan da ALDRIG nogen sinde bogføre noget der giver dansk momsfradrag hvis ikke regningen er fra dansk Momsregistreret virksomhed OG momsen helt TYDELIGT fremgår af regningen.
Du kan derfra da absolut ikke bruge regninger betalt i udlandet så de giver dansk momsfradrag? Den skal jo på en konto uden moms - Du må ALDRIG bogføre noget hvor dansk moms ikke 100% klart fremgår af regningen, på en konto med dansk moms

Det lyder som om du med fordel kunne lade dit regnskab gå igennem af en online gut eller gutinde, for der må kunne være flere fejlmuligheder kunne jeg frygte her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 18
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rolig nu. Ja gulplade. Jeg formulerede mig måske ikke godt nok.

Har ikke indkøb mm fra udlandet, blot denne ene kvittering, som jeg ikke vidste hvad jeg skulle med. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

NannaMirch:

Rolig nu. Ja gulplade. Jeg formulerede mig måske ikke godt nok.

Har ikke indkøb mm fra udlandet, blot denne ene kvittering, som jeg ikke vidste hvad jeg skulle med. 

du bør faktisk vide at man aldrig må trække moms fra noget der ikke er dansk moms på når du driver virksomhed - frem for at bede folk være rolige 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)