Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet selvangivelse for 2 virksomheder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej

Jeg har brug for lidt hjælp til den udvidet selvangivelse. Jeg har et enkelt mandsfirma som har givet overskud og så er jeg også medejer af et I/S selskab som har givet underskud. Hvordan kan jeg register både over og underskud på min selvangivelse?

På forhånd mange tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

pnr:

 Hvordan kan jeg register både over og underskud på min selvangivelse?

Det gør du ikke! Enten overskud eller underskud.

Du skal ligge de to indkomster sammen, altså overskud i enkeltmands virk fratrukket din andel i I/S.

 

Det er først mår du kommer ned til regnskabsoplysningerne du skal angive særskilt for hver virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

pnr:

 Hvordan kan jeg register både over og underskud på min selvangivelse?

Det gør du ikke! Enten overskud eller underskud.

Du skal ligge de to indkomster sammen, altså overskud i enkeltmands virk fratrukket din andel i I/S.

 

Det er først mår du kommer ned til regnskabsoplysningerne du skal angive særskilt for hver virksomhed.

jeg turde ikke svare - selv om mit svar ville have været helt det samme Stick out tongue men - er der ikke kun ET felt til de øvrige rengskabsoplysninger i en selvangivelse - op til rubrik 118 - skyldig moms 638 - er det sammenlægning af enkeltmands og andel i I/S? 
Og hvordan med 300.000 kr grænsen - er den nu fælles enkeltmands og andel i af I/S eller enkeltmands og hele I/S når man ser på 300.000 grænsen som vil betyde man skal udfylde 320 til 335 - som vel også bare er et felt hver, og hvordan deler man så og angiver særskilt for hver virksomhed rent praktisk?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar :-)

Hvad angår 300 fjerne, så kan man tilføje disse for hver virksomhed. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)