Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regler for hobby virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  jeg har et enkeltmandsfirma kørende på 3. år.

år 1 gav det et underskud på omkring 6000kr

jeg er ved at få afsluttet regnskab for 2. år og vil sige økonomien kan gå begge veje, enten lidt i overskud eller lidt i underskud. 

Så selv om jeg tror på ideen, og kan se virksomheden er ved at have indkøbt alt nødvendig udstyr, og derfor burde levere overskud de næste par år, så er det ikke sikker skat er enig, da firmaet bliver kørt ved siden af mit normale arbejde.

Mit spørgsmål er så, at hvis nu det viser sig at give lidt underskud i år 2, er der så nogen ide (hvis man har økonomien til det, og heller vil spille 100% sikker) at ændre firmaet til hobbystatus, og så droppe fradraget ved underskud.

For hvis jeg bare tager chancen og indberetter underskud igen, kan jeg vil riskere at skat dømmer mig som hobby, og gælder det så evt bagud? så jeg skal betale "fradaget" for tidligere år tilbage igen?

Håber nogen forstår mit spørgsmål.

hvor kan man se/ændre status til hobby firma, eller er det bare ikke at indberetter underskudet i selv angivelsen? altså sætte den til 0kr.  og hvis man selv ændre det til hobby status, er det så nemt nok at komme over i rigtig firma igen?

samt er der andre forskelle imellem hobby status og "rigtig firma" end at man kan trække underskudet fra? 

har googlet lidt på det, og syntes ikke rigtig jeg er blevet klogere, så håber nogen kan hjælpe mig. 

ps. der er selvfølgelig styr på CVR og moms indberetning. 

på forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke ændre status som sådan - du kan alene selv afgøre fratræk af underskud - og få det godkendt eller forkastet - det er ikke en virksomhedsform som sådan

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat vil jo i første omgang drøfte med dig, om du driver din virksomhed med det klare formål at få det til at give overskud.

Det kan man vise på flere måder. Ved at vise, at man annoncerer og arbejder på at udbrede kendskabet til sin forretning osv. Underskud i de første år er jo ikke alene grund nok til at Skal dømmer hobbyvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)