Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan et holdingselskab oprette et andet holdingselskab - eller?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den mere info som du har givet og tilbage til trådens udgangspunkt - så er svaret ja det er muligt.

HVad du måske skal være opmærksom på er om du er interesseret i at det "nye" holding skal blive en del af din sambeskatning?  Et mindre problem men som dog kan give lidt "støj" regnskabsmæssigt i din normale forretning.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Der bliver faktureret i et andet, uafhængigt af mine forretninger program, således der er "skodder". i mellem.

Når så støjen fra eks'en. har lagt sig, så må vi finde ud af at få det overdraget. Og så lave holding til min ven også.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Der bliver faktureret i et andet, uafhængigt af mine forretninger program, således der er "skodder". i mellem.

Jeg tænkte mere på den tvungne sambeskatning - hvor dette nye projekt så vil blive en del af fordelingen af selskabsskatten. Men ja det er "blot" nogle få posteringer i regnskabet. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:
Men ja det er "blot" nogle få posteringer i regnskabet. 

Tak for dit svar Whiskey. Det er der også tænkt på. Der er rimeligt store projekter (2 - 3 måneders varighed) i det selskab. Sammenholdt med det der skal i holding, så er det jo "småting", i forhold til mine selskabers.

Jeg vil lige tilføje, at det "gamle" selskab, er blevet lukket efter John Hannovers meget meget gode anvisninger, der er anført i flere tråde. Der er ingen kreditorer, heller ikke SKAT, der skyldes til. Alt er efter bogen. Alle er udlignet. Det er derfor, jeg hjælper i de få måneder til min gode ven selv kan blive direktør/ejer.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige komme med tilbagemelding, som jeg synes I kræver:

Henrik Koudahl:
Hvorfor ikke bare lade dit nuværende holdingselskab stå som stifter.

Det har jeg gjort. Det tidligere er nu under lukning, så eks'en kan få, langt fra det beløb, der blev krævet. DVS. halvdelen af huset og havde fremsat krav om at for firmadelen, ville der være på 4 mio. Men det er stiftet for 2 år siden og der er en EK på 450.000,00.

Dette beløb fremkommer ved, at der var udsendt tilbud på kr. 4,5 mio. Så det var godt at vi var foran, takket være Amino, samt alle de amino'er der har givet input.

Som sagt er der ingen gæld i det "lukkede" selskab. Når støjen har lagt sig helt, så køber min gode ven det nystiftede selskab af mit holdingselskab. Og så er han selvkørende.

Henrik Koudahl:
Der er megen ide i at have flere holdingstrukturer hvis der ikke er forskel i ejerkredsen.

Nu fik jeg læst denne, med briller, så er jeg med.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)