Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg købe mit eget tøj?! ... Og woocommerce theme valg?!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har efter oprydning en meget stor mængde tøj, sko, smykker etc vi skal af med. Det er gode, dyre og (for det meste) ubrugte ting, det meste stadig med (pris)mærker. Det sælges hurtigt gennem fysiske vintage butikker, men vi får minimale kroner ind på den måde. Vi vil gerne lave vores egen vintage webshop, det kunne være fedt med input/kommentarer på følgende:

1. Er der (juridisk) noget i vejen for, at sælge sit private tøj, til sin egen virksomhed? Tanken er (som de fleste andre vintage shops at have tøjet i kommission).

2. Er der regler for hvordan man må afregne overfor sig selv? Jeg mener når man har solgt varen i webshoppen, til fx kr 1000. Må man da fx afregne 80% til privaten. Altså 800 overføres til priv (skattefrit?). Mens de 200 bliver i aps’et?

3. Vi vil gerne i gang... nu! Har derfor kigget på webshop-in-a-box (så at sige) fra Scannet, Dandomain, one. Men er kommet frem til at jeg kommer til at miste forstanden i de låste og begrænsede universer. Det må blive woocommerce - men hvilket theme sparker rumpe? Design er smag, og det samme gælder til dels for funktionalitet. Men hvis det bare skal FUNKE, er der da nogen der har erfaringer med themes (udi samme kategori... tøj webshop med mange varer) der bare virker?

4. Hvem kan lave konge SEO i lille målestok for et lille foretagende som beskrevet?

5. Diverse? Nogen der har noget andet væsentligt at sige? :-)

På forhånd tak!!!

Flexy.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - nej men skat vil være nøje med, at det ikke er købt til mere end det kunne indbringe andre steder (købs andre steder - givet som brugt)

2 Du må lave en liste over det- og som sagt skal du ikke regne med skat vil godkende en vurdering på 80% ved salg fra dig privat og dermed fradrag for 80% men der er ikke en facitliste

3 Jeg ville mene, hvis du har købt så meget, at du nu kan åbne en shop med det - vil du ved for høj pris fra dig selv til firmaet meget let risikere skattepligt selv. Solgte du privat indbo privat ville det ikke opstå, men har du så meget - med prismærker, at du kan åbne en shop med det- så vil det ligne indkøb med handel for øje, og så vil der måske skulle vises oprindelige kvitteringer - men så også mulighed for at det er grundlaget for indkøbsprisen hvis det er sprit nyt osv

Det er meget sandsynligt skat vil undre sig over du har sådanne mængder nyt med mærker på, at du kan åbne en shop på den basis tror jeg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak!

Som jeg forstår dine input, så er ideen gangbar, hvis jeg kan redegøre for, at der reelt er tale om indbo? Samt at jeg nok skal praktisere en anden fordelingsnøgle end de nævnte 80/20 - eksempelvis 50/50 som er den seneste deal vi har lavet med en fysisk vintage butik...?

Flexy.

Fra Assens
Tilmeldt 7. Jul 13
Indlæg ialt: 161
Fra  FrontWeb - Webbureau | Hjemmesider, Webshop & Grafik Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flexy,

Vi kan hos FrontWeb hjælpe med webdelen.

Ps. Forsat goddag!

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

flexy:

Hej John,

Mange tak!

Som jeg forstår dine input, så er ideen gangbar, hvis jeg kan redegøre for, at der reelt er tale om indbo? Samt at jeg nok skal praktisere en anden fordelingsnøgle end de nævnte 80/20 - eksempelvis 50/50 som er den seneste deal vi har lavet med en fysisk vintage butik...?

Flexy.

ja sidste lyder nok mest rigtig med større mængder men generelt ja - og super hvis I har noget materiale der viser de giver 50% f.eks som underlag hvis skat spørger - god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frontweb, 

Tak for det. Jeg er endnu ikke vokset fra selvstændighedsalderen... så jeg kan selv og vil selv :-) Men rart at have rygdækning, hvis noget driller!

Flexy.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen tak, John. 

Jeg tænker, at 60/40 (med 60 til tøj "leverandøren") nok også kan gå - forudsat at "eksterne leverandører" også får dette cut. 

Men jeg spørger Skat ad uanset hvad!

Flexy.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uptimester, 

Tak for input!

Flexy.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan vel sammenligne med Trendsales som driver samme koncept.

Jeg kender ikke deres gebyrer, men de er næppe mere end 10-30%

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)