Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis selvstændigheden drejer nøgle om

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kammerater!

Hvis vi som selvstændige med virksomhed pludselig kommer ud for noget pga sygdom, skade eller andet der gør at vi må stoppe i længere tid eller dreje om. Hvor står vi så?

Har selv haft virksomhed i 5 år uden a kasse. Har haft det ved siden af studier og projekter. Og det er jo ret farligt hvis der skulle ske noget. Så nu melder jeg mig ind.

Men hvad gør vi hvis ikke vi er i a kasse og ikke har mulighed for at komme i job eller finde noget?

Har i været ude for noget lignende? Forberedt jer med forskellige ting hvis der skulle ske noget?

Tak . Må jeres iskolde ideer og store tanker vokse sig store og stærke her i snevejret!

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden a kasse - eller netop ved måske så lav indtjening, at man ikke har optjent dagpenge ret i et 5 års forløb, så er svaret jo at man SKAL finde job eller leve af kontanthjælp og stå til rådighed. Andre muligheder er der ikke, hvis man opgiver det selvstændige. 
Det er noget man man er nødt til at have med i tanken, og være villig til at skulle møde hvis det går galt

Mange har måske en optjent dagpenge ret fra deres arbejde, og kan så give den fuld skrue et par år som selvstændige, og så stadigt få dagpenge år 3 ved lukning, hvis man ser det ikke lykkes. Så må der optjenes ny dagpengeret i et par år, inden man giver den et skud igen.

Forudsætning for dagpenge er to ting: A-kasse OG en indtjening der giver dagpengeret  fra 2018 heldigvis lettet, så man kan kombinere indtjening fra løn med indtjening fra selvstændighed fuldt ud - og så skal man, som jeg husker det over et par hundrede tusinde samlet for at have retten eller, for fulde dagpenge ca 265.000 kr per år - og så bevarer man retten når den er optjent - i to år og skal så lukke ned og søge arbejde i år 3 igen for at få dagpenge https://johnhannover.blogspot.dk/2017/05/nye-dagpengeregler-2017-nye-regler.html

Den der med "Jeg er selvstændig og giver den fuld skrue og skal aldrig lukke og på dagpenge" den betyder naturligvis også, at man påtager sig risiko for at skulle være til rådighed på kontanthjælpsniveau - og det er mindre morsomt hvis man har forsørgerpligter. Ligeså er den med "Jeg kan aldrig få dagpenge for så skal jeg jo lukke min virksomhed" er heller ikke gennemtænkt i mine øjne. Selvfølgeligt skal man lukke hvis man kan se man absolut ikke kan leve af det - hvad ellers, og selvfølgeligt kan dagpenge ikke gives hvis man ikke har lukket og ikke er arbejdsløs heller :) Man kan jo så bare starte igen når man er kommet til kræfter

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra frederiksberg
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 136
Fra  kropfortalt.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.
Mange tak for fyldestgørende svar :-)

www.kropfortalt.dk | Et kropsprojekt : foredrag / workshops / forløb

2500,- nov-dec 2019 | kroppen er nøglen til succes

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)