Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yoast SEO Title. Forskel mellem det jeg ser på siden, og det jeg ser med værktøjet "masse-redigering"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 41
Fra  ID'et v/Morten Lund Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.
Jeg er ny på amino og også grøn inden for SEO.
Jeg er selvstændig terapeut og har denne side www.idet.dk
J
eg har Yoast installeret, men oplever nogle gange at metabeskrivelsen ikke bliver brugt af Google.
Så begyndte jeg at undersøge lidt omkring Yoast og fandt et værktøj, der hedder masse-redigering.
Og nu bliver jeg meget i tvivl om hvad jeg skal stole på. For i masse-redigerings værktøjet eksempelvis for siden 
http://idet.dk/psykoterapi-silkeborg/parterapi/ står der at der ikke er nogen Yoast SEO Title, men hvis jeg går ind i edit mode på siden, så optræder der en SEO title.

Så hvad skal jeg stole på? 
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad der er op og ned. 
Og er dette også årsagen til at jeg nogen gange ser at Google bruger en anden metabeskrivelse end den jeg har skrevet i Yoast?
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Morten
 

ID'et v/Morten Lund, Samtaleterapi - Massageterapi
https://idet.dk

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

For oplyst url er Title tag hhv meta description:

Parterapi - Silkeborg. Krise i parforholdet | Samtaleterapi - Massageterapi

Parterapi med Maggi og Morten. To psykoterapeuter giver unikke muligheder for jer som par. Vi kan splitte op 2 og 2. Vi kan have samtaler hvor alle 4 er tilstede.

Hos mig har google dog kun valgt at vise den første del af url'ens titletag: "Parterapi - Silkeborg. Krise i parforholdet -"

Fra Morild
Tilmeldt 12. Dec 17
Indlæg ialt: 25
Fra  DBNWeb Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Nu ved jeg ikke hvor lang tid det er siden at du har lavet ændringen, men du skal være opmærksom på, at der kan gå noget tid før dine ændringer vises i Google. 

Vh

Daniel

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 41
Fra  ID'et v/Morten Lund Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.
Det er også det der står på siden under Yoast, men det er så bare underligt at der står INGENTING i masse-redigerings værktøjet ??
For nogle sider er der overensstemmelse mellem siden og masse red. værktøjet, men ikke for alle ??

:-)

ID'et v/Morten Lund, Samtaleterapi - Massageterapi
https://idet.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 41
Fra  ID'et v/Morten Lund Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel.
Tak for dit svar.
Det er længe siden jeg har lavet siden (måneder) så det skulle vel være opdateret?
:-)

ID'et v/Morten Lund, Samtaleterapi - Massageterapi
https://idet.dk

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke altid, at Google viser den titel og/eller meta beskrivelse, som du har lavet. 

Hvis du vil tjekke, hvad der vises i koden på selve hjemmesiden, kan du åbne siden, højreklikke og vælge kildekode. Så kan se nedenstående i <head>:

<title>Parterapi - Silkeborg. Krise i parforholdet | Samtaleterapi - Massageterapi</title>

<meta name="description" content="Parterapi med Maggi og Morten. To psykoterapeuter giver unikke muligheder for jer som par. Vi kan splitte op 2 og 2. Vi kan have samtaler hvor alle 4 er tilstede."/>

Hvis du skriver: 

site:idet.dk inurl:psykoterapi-silkeborg/parterapi

i søgefeltet på Google, vil du få vist, hvad Google har gemt i indekseringen:

Parterapi - Silkeborg. Krise i parforholdet -

idet.dk/psykoterapi-silkeborg/parterapi/
Parterapi med Maggi og Morten. To psykoterapeuter giver unikke muligheder for jer som par. Vi kan splitte op 2 og 2. Vi kan have samtaler hvor alle 4 er tilstede.
  
Som du kan se, er det Google, der har valg at ændre på titlen. I dette tilfælde fordi den er for lang. 
Fra København
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 112
Fra  Diverso Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit tema kan evt have sit eget SEO felt. Så slås Yoast og dit system om at få lov at lege med de vigtige felter.

Sørg for at bruge Google Search Console. Det hjælper lidt med indekseringen og du kan bede Google indeksere igen hvis nødvendigt. Sig til hvis du har brug for hjælp, så send en PB.

jakob

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 41
Fra  ID'et v/Morten Lund Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob.
Tak for din svar og dine forslag.
Jeg bruger Twenty eighteen, som vist ikke piller ved SEO felt ??
Jeg har brugt Google Search Console en lille smule. Der er ikke nogen fejl at se.

Mvh. Morten 

ID'et v/Morten Lund, Samtaleterapi - Massageterapi
https://idet.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 41
Fra  ID'et v/Morten Lund Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, Niels.
Meget brugbart fif. Tak for det.
Jeg har søgt på google og fundet denne underlige beskrivelse.
Har du noget bud på hvad det skyldes?

ID'et v/Morten Lund, Samtaleterapi - Massageterapi
https://idet.dk

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lund13:

Mange tak, Niels.
Meget brugbart fif. Tak for det.
Jeg har søgt på google og fundet denne underlige beskrivelse.
Har du noget bud på hvad det skyldes?

Som jeg skrev, viser Google ikke altid den titel og/eller meta beskrivelse, som du har lavet. 

Og endnu et bevis på, at Googles bot dels ikke kan læse præcist, og dels ikke er intelligent.

Teksten på siden underbygger ikke i tilstrækkelig grad, hvad "samtaleterapi" går ud på. Og så har siden ingen troværdighed.

Under en overskrift "Samtaleterapi" skal du lave en semantisk beskrivelse af, hvad det er. En semantisk beskrivelse indeholder ord/termer, som underbygger nøgleordet i overskriften.

Hvis overskriften havde været "Brugte biler", ville det være naturligt at skrive noget om garanti, reklamationsret, overholdt service, bilens alder og km, stand, km/l, finansiering, forsikring etc. 

Med lidt kunstig intelligens vil Google bot'en være i stand til at vurdere, om teksten underbygger nøgleordet i overskriften. Men den vil f.eks. ikke være i stand til at vurdere, om det hele er en stor løgn Wink.
Derfor bør en landingsside indeholde min. 300 - og gerne 500+, ord i en relevant semantisk beskrivelse. Ikke nødvendigvis for at alle brugere skal læse det, men for at bot'en kan skabe et indtryk af indholdet.

Hvis brugernes tid på siden svarer til mængden af tekst, og/eller de samtidig klikker videre på siden, vil det hver gang være med til at øge troværdigheden. Og omvendt, hvis de efter få sekunder forlader siden, og går videre med et andet søgeresultat.

Håber ikke at det blev for langhåret

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)