Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til start.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos.

Hvis jeg går ud og låner x antal kr. Til opstart af virksomhed (personlig ejet virksomhed) kan jeg så trække afdragene fra igennem mit firma, da det er der pengene er brugt eller skal jeg låne pengene igennem virksomheden for at kunne gøre det?

Vh.

Dean Skriver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dean Skriver:

Hej Aminos.

Hvis jeg går ud og låner x antal kr. Til opstart af virksomhed (personlig ejet virksomhed) kan jeg så trække afdragene fra igennem mit firma, da det er der pengene er brugt eller skal jeg låne pengene igennem virksomheden for at kunne gøre det?

Vh.

Dean Skriver.

fuldstændigt uanset om du låner privat, i personlig virksomhed eller gennem et selskab, så kan du IKKE trække afdrag fra. Det er jo bare veksling mellem gæld der mindskes og værdier

Du har fradrag for rente og her har det heller ikke betydning ved alm personlig virksomhed men det kan spille ind om du anvender virksomhedsskatteordning (kompiliceret og kræver revisor for det fleste)

afdrag giver aldrig fradrag - kun renter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg vil anvende virksomheds skatteordning og har en revisor med ind over.

Tak for svaret, jeg tænkte nemlig bare at hvis man foretog lånet igennem virksomheden så havde man jo i bund og grund et underskud, men det kan jeg så forstå at jeg ikke man.

Men selv om at jeg kun kan trække renten fra, så er det vil stadig billigere at låne det igennem firmaet? Jeg tænker bare at hvis jeg låner det personligt, så skal jeg jo trække (lad os sige afdraget er 1000 kr.) 1000 kr. Plus 38% til skat ud af firmaet og over på min egen konto for at betale det, hvilket vil sige at det koster firmaet 380 kr. Mere pr. Afdrag end hvis pengene er lånt i firmaet, så firmaet bare betaler de 1000 kr.?.

Giver det mening?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej da. Du låner til firma - 
for dig: 1000 kr mindre i pungen opvejes af 1000 kr ti gode
For virksomheden: 1000 kr mere i kassen oplejes af gæld på 1000 kr

Virksomheden kan betale lånet tilbage - det giver ikke skat. Skat har du af indtægter minus udgifter og det er jo ikke det samme som kontanter/penge i bank/gæld
Fordelen ved VSO kan være, at du har højere rentefradrag end som alm person

Når du har revisor på kan han sagtens forklare men

Renten har DU fradrag for i alm - og VSO fradrag for hvis det bruges - Gælden / afdraget har ikke med overskud/underskud at gøre og kan betales uden skat begge veje

Overvej 55 kr til ebogen Personlig virksomhed http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html som letlæst forklarer skat i virksomhed + moms og alt muligt andet vigtigt og Introduktion til Regnskab, som også sætter dig til lettere at forstå den slags og selv rode lide med regnskab http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)