Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beregnes renter?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Tak for svarene.

Jeg mener, at have læst, at man skal bruge markedsrenten som p.t er 5,5%

Mht beregningen tænkte jeg blot, at der måtte findes en skabelon eller andet... måske et smart trick i Exel regneark eller lign.

Hvad gør bankerne og andre udlåns firmaer? De bruger med garanti ikke et gennemsnit. ;)


//N.

5,5 kan være ok - jeg ved ikke hvor du har læst den blot - du kan nu nok ikke usikret låne til det. Det er hvad du skal betale for et lån du skal bruge, ikke hvad du selv kan få for samme penge

Bankerne har programmer der regner dagsrente ud - det kan du sikkert også købe dig til men det er da lidt spild af tid frem for det som skat faktisk accepterer - ultimo måned minus primo gange renten = kr - og så gange op til år
Stadigt synes jeg det er galt at lave lån 41 gange på et år, så overvej om ikke du kan strukterere det bedre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen til jer alle.

Kan se, at der ikke er nogen nem løsning - Det kunne jo være... Wink



//N.

Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Plejer personligt altid at bruge en online renteberegner - Man kan typisk altid finde en simpel formel på Google el. andet, som man så hurtigt kan plotte ind i sit Excel-ark og få beregnet renterne udfra angivne perioder, f.eks. til et lån, afskrivninger eller gæld af forskellig art.

Privatlån og finansiering med tilbud på billige kviklån, forbrugslån el. at låne penge let og nemt.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)