Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældsbrev mellem venner.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis domstolen sætter en ny rente på gældsbreve, vil det også gælde for de måneder, hvor der er blevet tillagt renten på 9,5? så beløbet bliver væsentligt mindre?

Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis domstolen sætter en ny rente på gældsbreve, vil det også gælde for de måneder, hvor der er blevet tillagt renten på 9,5? vil det sige at beløbet bliver væsentligt mindre?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hvis låntager vælger at betale de vanvittige

renter, så er der ingen problemer.

Hvis låntager vælger ikke at betale renterne,

vil en domstol give ham/hende ret i, at renterne

er åger og retten vil nedsætte renten til et rimeligt

niveau, som fx morarenten, defineret i renteloven -

omkring 8% PRO ANNO...

Jeg er på ingen måde være fortaler for høje renter/ÅOP - endsige ågerrenter/-ÅOP.

Men - hvis det er så enkelt som du skriver - hvordan kan diverse kvik-/expreslån så slippe afsted med deres satser, der jo er LANGT over 8% i årlig rente.

Hvis du skal låne i en bank - og ikke har en god historik - skal du nok også betale mere end 8% https://www.nordea.dk/Images/38-23764/Prisskilt_01.07.2017%20-%20Udl%C3%A5n.pdf 

Kan du eventuelt oplyse os om eksempler på domme om lånebetingelser/-priser, der reducerer renten til morarenten defineret i renteloven (pt. åbenbart ca. 8% p.a.)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:
Kan du eventuelt oplyse os om eksempler på domme om lånebetingelser/-priser, der reducerer renten til morarenten defineret i renteloven (pt. åbenbart ca. 8% p.a.)?
det tror jeg ikke vi vil få mange eksempler på. Jeg mener der findes en dom som vist gik på 60% som værende åger men som du skriver, så er kviklån af div type jo let op mod 40% (de fleste stopper ÅOP der idag tror jeg - netop grundet fokus på åger-risiko) Her fra Mybanker sammenligning https://www.mybanker.dk/sammenlign/laan/forbrugslaan/ 
Jeg er meget sikker på, at de som ligger med ÅOP op til 40% kan føle sig ret sikre på ikke at blive dømt ned til 8% og ja - jeg er også sikker på at banker kan ligger over det for usikrede lån

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Wcon:
Kan du eventuelt oplyse os om eksempler på domme om lånebetingelser/-priser, der reducerer renten til morarenten defineret i renteloven (pt. åbenbart ca. 8% p.a.)?


Det tvivler jeg også på du finder. Jeg tror, du har overset, at renten i trådstarters indlæg er per måned , hvortil rentetilskrivningen også er ved hver måned. Jeg har godt nok lige nørdet en del med en låneberegner, men jeg har ikke lige taget højde for sådan et lån på de vilkår!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, okay... Ferratum kører med 94,91% i rente. Renten afspejler selvfølgelig det er små lån, der arbejdes med.

Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt nok en vild rente. :/

Privatlån og finansiering med tilbud på billige kviklån, forbrugslån el. at låne penge let og nemt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg mener der findes en dom som vist gik på 60% som værende åge


Det er ikke renten der i sigselv har været afgørende for om der er tale om åger. I de få afgørelser som der har været i Danmark er det i højere grad  det forhold at man har brugt den andens økonomiske situation til at acceptere en høj rente.  Som også Casper viser så vil ÅOP på de korte kviklån være høje qua den korte løbetid.

Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg sikkert dumt: Men ville det så ikke give meget bedre mening at ansøge om et lidt større lån, med lavere rente (men længere løbetid), og så bare betale lånet tilbage hurtige end ventet (evt. fordi man kun bruger en lille del af likviderne). Selvfølgelig kun hvis etableringsomkostningerne er lave.

Privatlån og finansiering med tilbud på billige kviklån, forbrugslån el. at låne penge let og nemt.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)