Jeg er ved at evaluere på en retargeting kampagne jeg har lavet på Facebook sidste år. og når jeg sammenligner målingerne fra FB med målingerne fra Analytics. Der er mildest talt nogle uoverensstemmelser: Facebook rapporter følgende: Analytic rapporter følgende (Inklusiv organisk trafik fra FB): Kan det skyldes at mine kunder i første omgang har været på min site, via en anden kilde (måske google adwords) og at analytics derfor smider konverteringen i adwordskassen, selv om trafikken sidst kom fra FB, hvorimod FB tracker den sidste kilde? Eller er der andre der har en god forklaring til mig? |
Hej Poulsgaard,
Der kan være rigtig mange årsager til de forskelle. Jeg vil anbefale dig at læse disse:
https://croud.com/blog/analytics/why-facebook-google-analytics-data-different/
Kort fortalt, du kan ikke sammenligne pærer og bananer, hvilket er tilfældet hvis du sammenligner FB Analytics og Google Analytics :-)
Jeg ser selv disse forskelle mellem FB Analytics og Google Analytics hver dag, når jeg arbejder med mine klienters konti. Det er ikke usædvanligt, af de grunde nævnt i artiklerne.
Håber mit svar hjælper, og sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål.
Med venlig hilsen,
Jacob
www.consultingeleven.com