Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS - god eller dårlig ide som ny iværksætter?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer
Jeg vil gerne stifte min egen virksomhed snart men er i tvivl hvilken virksomhedsform jeg skal vælge.
Jeg kender både til fordelene og ulemperne ved et enkeltmandsselskab. Men har så efterfølgende fundet mere ud af hvad et IVS er, og det fanger min interesse meget mere.

- Men hvilke store lovkrav er der til et IVS?

- er det en dårlig ide når man er førstegangsiværksætter og stadig ikke har så meget styr på det meste endnu?

Ellers vil jeg gerne høre jeres erfaringen og kommentarer :-)

- Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai. 

Du skal altid lytte til John og læse hans indlæg. Smile1

Dernæst vil jeg blot fortælle dig lidt om mine tanker og erfaringer; jeg har nemlig selv både drevet enkeltmandsvirksomhed, samt IVS. 

Jeg skiftede til et IVS, fordi jeg ikke på daværende tidspunkt havde aktiver eller kapital til 50.000 kroner, som det kræves, før jeg kan stifte et ApS. Og derved var IVS en fin løsning for mig, eftersom jeg gerne vil rykke over til et ApS senere hen, når min revisor finder tid. 

Dog er der - som John nævner - en række andre krav, som er gældende for et selskab, frem for blot en virksomhed. Forsikring er én af tingene. Derudover vil du ofte støde på virksomheder, der ikke vil handle med dig, fordi du er et IVS: Prøv f.eks. at bestil en telefon til dit firma gennem Yousee; 12.000 kroner i depositum skal du betale, fordi du er et IVS. Man forstår dem godt - et IVS kan stiftes for 1 krone, hvorfor mange jokere er iblandt. 

Helt grundlæggende er jeg af den opfattelse, at hvis man ønsker at starte en virksomhed med et mål om, at det skal blive en stor succes, er det altid en god idé at have et selskab. Her kan du sælge anparter til investorer eller partnere, sælge virksomheden i fremtiden, du hæfter ikke personligt og meget andet. Og når du har pengene til det, så omlæg dig til et ApS, og du er flyvende (håber jeg). A´ prøver satme, som Lars Larsen siger. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

NicolaiGott:

- er det en dårlig ide når man er førstegangsiværksætter og stadig ikke har så meget styr på det meste endnu?

Ellers vil jeg gerne høre jeres erfaringen og kommentarer :-)
 

IVS er noget skidt. Ingen giver dig kredit, bankerne er til tider ikke lette at lege med, og generelt er tilliden til et IVS selskab mindre blandt erhversdrivende, fremfor et Aps, A/S eller enkeltmandsvirksomhed.

Har du ikke styr på reglerne, kan det have meget store konsekvenser ved et IVS, da der er tale om et selskab. Det er lettere at lave fejl overfor myndighederne i en enkeltmandsvirksomhed, end i et selskab, da konsekvenserne ikke er så store ved en enkeltmandsvirksomhed, heller ikke hvis du misser deadlines eller lignende.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Dec 17
Indlæg ialt: 2
Fra  MoJo I/S Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige et sidespørgsmål (i samme boldgade)

Er IVS en løsning hvis man er flere sammen som gerne vil starte virksomhed? Eller er der en anden, bedre, løsning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er ja det er formenlig fint men der er meget man skal huske, herunder ejeraftale og faste omkostning ved f.eks. Lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ejerne uanset løn eller omsætning og ofte penge til bank og for regnskab

Alternativet som kan have skattefordel ved at underskud kan trækkes fra i anden indkomst og som har færre lovpligtige omkostninger er I/S men her hæfter man personligt solidarisk, og det kan være OK når man er alene og kan vurdere risiko men knapt spå OK når man er flere 
Ls mere om forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra odense
Tilmeldt 4. May 14
Indlæg ialt: 28
Fra  Diluc Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken type firma vil du starte ?

www.diluc.dk  tømmer dødsboer på Jylland og Fyn. Vi tømmer huse, lejligheder Ring for gratis vurderings besøg

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

MoJoNagel:

Bare lige et sidespørgsmål (i samme boldgade)

Er IVS en løsning hvis man er flere sammen som gerne vil starte virksomhed? Eller er der en anden, bedre, løsning?

Hvis I er flere, som ønsker at starte en virksomhed sammen, så er et IVS - eller endnu bedre; et ApS - bestemt den bedste løsning. Her hæfter I hver især kun med jeres egen anpart i selskabet. Der er selvfølgelig også nogle krav til et selskab, som I skal være opmærksomme på; herunder blandt andet krav om arbejdsskadeforsikring, aflæggelse af årsrapport m.v.

Et I/S kan I kun oprette, hvis der er 2 eller flere stiftere. Her hæfter I personligt solidarisk, så det vil jeg bestemt ikke anbefale.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 29. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Det afhænger af hvad jeres firma skal lave. Hvad er risikoen ved faget ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofiejens:

Hej
Det afhænger af hvad jeres firma skal lave. Hvad er risikoen ved faget ?

Yes  præcis. Der er jo masser af lykkelige I/S - selvom jeg da er enig i, at er der en ikke afdækningsbar risiko - eller ikke fuld tillid mellem parterne, så er selskab rart - men det kan ikke sige så simpelt at det ene altid er bedst. Der er trods alt over 20.000 fungerende I/S og historisk set meget få konkurser i forhold til så mange andre former, nok netop grundet hæftelsen men givet også fordi mange trods alt i I/S passer på hinanden 

Flere i IVS skal også være klar på solidarisk personlig hæftelse i forhold til bank som minimum

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)