Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekt bogføring af kørsel i egen bil, enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed, og har nu foretaget flere køreture, og ønsker derfor at benytte skattefradraget.

Jeg har kunne læse mig til, at man som ejer af en enkeltmandsvirksomhed ikke kan få kørselsgodtgørelsen udbetalt, men skal bogføre det som et fradrag.

Nogen som kan komme med bogføringsforslag, gerne forslag jf regnskabsprogrammet e-conomic.

Mvh Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøves slet ikke bogføre helt enkelt. Du skal have en korrekt kørenbog og når du har dit resultat i Economic - så trækker du værdien af kørslen fra kørebogen fra - så du reducerer dit resultat med det beløb og så er det det beløb du angiver til skat
Det er helt overflødigt at bogføre - det er en såkaldt skatteregulering - ganske som du skulle lægge noget TIL dit resultat hvis du have brugt repræsentation og gaver uden fuldt fradrag - man regulerer bare resultatet og beder skat så om regnskab, så får de det sammen med kørebogens resultat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for dit svar, og jeg forstår budskabet.

Hvis nu man er lidt "nørd" og gerne vil have det ind, bare for at være besværlig, kan du så vejen hertil? :)

Jeg har fundet andre tråde, også nogle hvor du kommentere, og har derud fra udlet/forsøgt med følgende

Har lavet en ny konto under salgs og rejseomkostninger (2700)

2771 Køreselsgodgørelse (km penge), debet

samt kredit på 6110 Kapitalkonto, primo. kredit.

Ved at gøre dette er nul konto = 0.

Er dette korrekt, bedste fremgangsmåde såfremt man vil være lidt nørd?

Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på i forbindelse med kredit på 6110 Kapitalkonto, primo??

Mvh Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej for jeg synes ikke det er smart at være besværlig. Dinero har vist en anvisning men nej-  jeg synes det er rent pjat ikke bare at regulere selv. Det giver mening hvis du bruger deres selvangivelse, men så får du også hjælp hvis du er betalende der -. er du ikke - så hold det ud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jun 19
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Trækker man det fra på forskudsopgørelsen inden d. 31/12-19 eller venter man til selve årsopgørelsen kommer i April 2020?

Jeg er helt med på, at man finder værdien af sin kørsel og trækker dette fra overskuddet, men om jeg skal gøre det på forskudsopgørelsen eller års, det er jeg lidt i tvivl om. 

Vh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du regner det med i dit forskud 2019 - som jo skal angive det forventede overskud skattemæssigt. Det bliver jo aldrig helt præcist (det er vel ikke senere end oktober slut at det kan nå at få effekt på skatteopkrævning for 2019) så det præcise kommer først med årsopgørelsen 2020

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)