Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på konsulentydelser

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jo - med ægtefælle kan der tages 2 x 52900 kr ud til lav beskatning i 2018. Der fragår så evt. hvad du/I må have af anden aktieindkomst.

er det ikke lettere med ratepension 53.500 for 2017 og 54.700 for 2018 man bare her vælger at indbetale privat (lettest) og så fragår beløbet i AL indkomst - personlig ved beregning af skat op til topskat (husker ikke hele tråden men de betaler måske allerede til ratepension - eller endnu mere over 10 år (eller fordelt over 10 år) ved at hæve løn og indbetale til livrente.

Også i alle fald enig i det du foreslår - at tage udbytte fra den frie kapital op til 27% aktieindkomstgrænsen - 51.700 for 2017 og 52.900 for 2018 forudsat de ikke har andre aktieindkomster der æder bundfradraget, for så ender de i topskat alligevel  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nu ikke et forslag men en bekræftelse på Flemmings egen tanke. Men oplagt at kombinere mulighed for udbytte, pension mv.

Min tanke er at mulighederne for optimering måske ville have været større i et enkeltmandsfirma. Men det er så ikke setup her....

Tilmeldt 9. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for dit svar nu siger du et enkeltmandfirma at mulighederne er større hvad mener du med det.

Min interesse er at tjene lidt ekstra til os selv og betale så lidt i skat som muligt dog indenfor loven rammer.

Jeg har et fultids job i dag hvor jeg betaler topskat og 25% af min løn går til pension, jeg er bosat i Sverige med er grænse gænger og skal derfor betale fuld skat i Danmark.

Jeg har talt med de svenske myndigheder om at starte et enkelmand firma der, men så skal jeg først betale 32,6 % i arbejdsgiver afgift og derefter betale 25% i selskabskat så derfor ser jeg ikke dene vej som en løsning. 

Min kone er svensk så jeg skal have undersøgt om jeg kan tage de 52.800 ud på hende da hun ikke betaler skat i Danmark.

Har du nogle rådgivning hvilken firma type der passer bedst.

Hilsen

Flemming

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

tror Henrik mener at var Dansk enkeltmandsvirksomhed muligheden ville det næppe være farligt at fakturere kunderne og du kunne bruge VSO hvor du kun hæver det er måtte være plads til op til topskat - og så betaler acontoskat 22% af overskuddet 

Det vil dog så også kun give mening hvis du har år der svinger meget, så du kan udligne år med topskat med hævninger andre år du ikke har det - ellers puger du bare sammen til ren topskat

Det virker heller ikke helt muligt her i alle fald. Jeg tror ikke du kan lade din hustru der ikke betaler skat til DK være med i beregning af 27% grænsen for udbytte -

Jeg ville nok stadigt stærkt overveje livrente og ratepension i alle fald

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar jeg vil prøve at kontakte skat og se hvad de siger omkring alt dette.

Godt nytår og tak for i god debat

Hilsen

Flemming

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)