Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på konsulentydelser

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har starte et ApS men har et fuldtidsjob ved siden af.

Jeg hjælper et svensk firma med at udleje personale som vikar til danske virksomheder, det modtager jeg en provision for, på de timer det er lejet ud.

Når jeg skriver en regning til det svenske firma, skal jeg så have moms på regningen for denne konsulent ydelses.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Hilsen Flemming

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er momsregistreret som jeg går ud fra og din kunde er momsregistreret i S - som du skal kontrollere, så nej- Så skal du fakturere med reverse charge moms = ikke moms på men angive på kundens moms nummer til moms i DK + samlet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John tak for din tilbage melding er det korrekt at man kan tage 49000 DDK i udbytte ud, til lav beskatning, jeg er usikker på hvad den lave beskatning procent er.

Resten af overskuddet lad jeg stå i virksomheden. den dag jeg beslutter at lukke ned, har jeg hørt du kan overfører pengene til din pensionsordning ud at betale skat af det. ved du noget om det.

Hilsen

Flemming

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

51.700 er grænsen i 2017 og skatten så 27% så du samlet har betalt mindst ca 41% (inkl. de allerede betalte 22% selskabsskat = svarende til alm bundskat) Derfor først løn op til topskat - og så udbytte osv se link

Nej den med at overføre til pension uden skat må være gal - Du kan tage løn og få fradrag ved at indbetale på livrente - men det er ikke ukompliceret hvis det er for ET år det hele - da fradrag så skal deles over flere år

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah mon ikke Flemming tænker på en ophørspension.......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jo lyder jo korrekt - som hovedaktionær kan man skyde ind i ophørspension hvis man er 55 år inden salget og have drevet selskabet/firmaet 10 ud af de seneste 15 år som hovedaktionær. Går ud fra det også vil gælde ved lukning ved betalingserklæring og ikke kun salg?

Giver den fuldt fradrag for hele beløbet/ikke beskatning af overskuddet på f.eks 2 mio samme år - så er det jo bedre end livrente og fordeling af fradrag på 10 år?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke "dyrket" ophørspension i mange år men som jeg husker det kan ordningen kun bruges ved salg (herunder delsalg).

Tilmeldt 9. Dec 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik og John

Det var sådan noget jeg har hørt om, og jeg er i dag 52 men har ikke haft virksomheden i 10 eller 15 år.

Jeg tro jeg kan løse det på en anden måde, er det ikke korrekt at hvis man er gift kan man tage 2x 52000 kr. (ny sat 2018) ud med lav beskatning.

Jeg er ikke interesseret at bygge en masse kapital op i denne virksomhed, da det er en fritids beskæftigelses, men samtidig vil jeg gerne betale så lidt skat som muligt, da jeg i mit fuldtids job allerede betaler topskat.

Hilse 

Flemming

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo - med ægtefælle kan der tages 2 x 52900 kr ud til lav beskatning i 2018. Der fragår så evt. hvad du/I må have af anden aktieindkomst.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo ægtepar kan hver indbetale 53.500 til ratepension - og hvis man vil gøre det i mange år (10) eller fordele selve fradraget over disse år, mere.

Du tager så løn ud hvis du er et selskab - og indbetaler så privat (kan også indbetale via firma men da man ikke kan gøre begge dele mere som jeg husker det, så er det langt enklest I bare selv indbetaler. Beløbet går så fra din indtægt i forhold til al skat inkl topskat

Se http://finansiel.blogspot.dk/2017/12/selvstndiges-pension.html om både ratepension og livrente med satser for 2017 og 2018

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)