Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crypto valuta

Side 6 ud af 19 (184 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Martin Thorborg:
Men når det er sagt, koster guld meget mere energi, og det er jo ikke noget problem i dag vel)?
det tror jeg ikke du har ret i  Udviding af guld koster ikke i 2017 mere energi end crypto - slet ikke https://finans.dk/finans2/ECE10099485/stroemslugende-bitcoinbrag-kan-ende-i-klimakatastrofe/?ctxref=ext - og dertil kommer jo så, at vældigt meget af det jo udvindes til egentlig brug fysisk så sammenligning duer ikke. Ja jeg tror også mining kan laves anderledes, og derfor tror jeg BTC er tvivlsom som den crypto der vil stå som vinder om 10 år - men your guess is as good as mine Stick out tongue 

vh John H



Ja vi får se :-)

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

At man kan lave flere kryptovalutaer og "forks" giver ikke flere bitcoins. Det her handler om branding og der vinder Bitcoins med en vis sandsynlighed.

Som du selv skriver, så handler det om branding, og ikke om faktisk værdi, og det er præcis hvad der gør det til en ponzi.

Du må ikke ta fejl. Jeg er 100% for at der i verden er en valuta som er anonym og uden for regeringens kontrol. Bitcoin er et godt forsøg, og et skridt i den rigtige retning. Men kryptovaluta skal bygges på en måde så ponzi delen fjernes for at undgå det bliver en boble. Og så skal det bakkes op af værdi på en anden måde. Et godt eksempel er venezuela som har tænkt sig at lave en kryptovaluta som er bakket op af landets olie. Tvivler på det kommer til at virke efter hensigten da det stadig er under reeringens kontrol, men et skridt i rigtig retning.

Jeg tror på konceptet, men ikke på bitcoin

Jeg tror på konceptets fremtid, men ikke på bitcoins fremtid

Som du selv ved er det ikke altid den der komer først som løber med sejeren. Se bare på altavisa og myspace. De var giganter og blev spist af google og facebook og er nu døde og har en værdi af 0,- på trods af de så ud som om de ville dominerer verden for evigt.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

no brain:

Martin Thorborg:

At man kan lave flere kryptovalutaer og "forks" giver ikke flere bitcoins. Det her handler om branding og der vinder Bitcoins med en vis sandsynlighed.

Som du selv skriver, så handler det om branding, og ikke om faktisk værdi, og det er præcis hvad der gør det til en ponzi.

Du må ikke ta fejl. Jeg er 100% for at der i verden er en valuta som er anonym og uden for regeringens kontrol. Bitcoin er et godt forsøg, og et skridt i den rigtige retning. Men kryptovaluta skal bygges på en måde så ponzi delen fjernes for at undgå det bliver en boble. Og så skal det bakkes op af værdi på en anden måde. Et godt eksempel er venezuela som har tænkt sig at lave en kryptovaluta som er bakket op af landets olie. Tvivler på det kommer til at virke efter hensigten da det stadig er under reeringens kontrol, men et skridt i rigtig retning.

Jeg tror på konceptet, men ikke på bitcoin

Jeg tror på konceptets fremtid, men ikke på bitcoins fremtid

Som du selv ved er det ikke altid den der komer først som løber med sejeren. Se bare på altavisa og myspace. De var giganter og blev spist af google og facebook og er nu døde og har en værdi af 0,- på trods af de så ud som om de ville dominerer verden for evigt.

Ponzi scheme? - comeon, der er jo ingen der lover dig profits, faktisk er de fleste i bitcoin ligeglade om du investere eller ikke.

Spændende arguement du har med at branding ikke er faktisk værdi, det er faktisk decideret forkert. evt slå most valuable brands op. - Eller forklar mig hvorfor et sukkervandsfirma som coca cola er så meget værd.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Eric :

Spændende arguement du har med at branding ikke er faktisk værdi, det er faktisk decideret forkert. evt slå most valuable brands op. - Eller forklar mig hvorfor et sukkervandsfirma som coca cola er så meget værd.

Coca cola har ikke sin værdi pga navnet, men pga drikken smager fantastisk og ingen har klaret at lave en kopi der smager lige så godt.

Når du laver en fork af bitcoin, så laver du en identisk kopi, og den absolut eneste forskel er navnet. De er altså ingen rigtig værdi som eksempelvis en fantastisk opskrift som ingen kan lave en kopi af.

Værdien af kryptovaluta ligger i at regeringen ikke kan stikke sine fede pølsefingrer i alt og alle. Men denne egenskab er ikke unik for bitcoin, men identisk for alle kryptovalutaer.

Men

Den værdi som der ligger i dette bliver totalt ødelangt af flere mangler som bitcoin har. Herunder at værdistigninger er baseret på nye penge som kommer. Altså en ponzi.

Grunden til det er en ponzi er ikke fordi der bliver pushet investeringer, men fordi at så snart investeringerne stopper med at komme. Så kolapser bitcoin. Dette er et faktum baseret på den struktur bitcoin er bygget på.

Beva mig vel. Hvis folk fortsætter med at smide penge i for evigt, så vil prisen stige for evigt. Men det vil strømforrbugket også, og så er vi tilbage til det fysiske loft som på et tidspunkt rammes.

Dette fysiske loft er noget som ikke kan overkommes med branding.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

no brain:

Coca cola har ikke sin værdi pga navnet, men pga drikken smager fantastisk og ingen har klaret at lave en kopi der smager lige så godt.

Det er direkte forkert, jeg har taget mig den frihed og google det for dig: https://videnskab.dk/forunderlige-forsog/hvad-smager-bedst-pepsi-eller-coca-cola

no brain:

Når du laver en fork af bitcoin, så laver du en identisk kopi, og den absolut eneste forskel er navnet. De er altså ingen rigtig værdi som eksempelvis en fantastisk opskrift som ingen kan lave en kopi af.

Interessant, nu påstår du at brandet har en værdi, nu hvor det er den eneste forskel på bitcoin og din fork.

Udover ovenstående vil jeg anbefale dig at kigge godt og grundigt på hvordan markedsøkonomi fungere. 

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Tilmeldt 19. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eric :

no brain:

Når du laver en fork af bitcoin, så laver du en identisk kopi, og den absolut eneste forskel er navnet. De er altså ingen rigtig værdi som eksempelvis en fantastisk opskrift som ingen kan lave en kopi af.

Interessant, nu påstår du at brandet har en værdi, nu hvor det er den eneste forskel på bitcoin og din fork.

Jeg har respekt for folk der har andre meninger end mig, men jeg kan ikke have en voksen dialog med dig, når du ikke er istand til at forstå simple forklaringer, og efterfølgende bliver lettere nedladende i dit sprog. Vil derfor ikke fortsætte denne debat.

Det jeg siger er at når navner er den ENESTE værdi du har. Så har du et problem.

Når du i tillæg har fysiske begrænsinger, så har du et stort problem og dine nedladende svar ændrer ikke på disse fakta.

Og en ting vi slet ikke har været inde på. Når du starter en kamp mod staten. Så har du et giga problem.

Den eneste grund til statens ikke har reageret er fordi bitcoin stadig er forholdsvis lille. Bliver den for stor, så kommer der indgreb. Ja det er korrekt at staten ikke kan kontrolerer bitcoin, men de kan lave love og jagte dig hvis du bryder dem.

Faktum er bitcon har fejl, problem og begrænsninger. Og man havner nemt i problemer hvis man ikke aksepterer disse for den virkelighed som de er.

God debat, men resten bliver uden mig.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Google trends på "bitcoin"-søgninger som valuta:

Kursudviklingen fra  d. 25 november da antallet af søgninger gik amok:

Det bliver interessant at følge udviklingen på Google Trends og sammenholde den med kursen på BTC. Hvis man ser en uge tilbage startede prisen på omkring 17.100$ og den er lige nu omkring 17.800$. For to uger siden var den ikke meget lavere.

Det giver egentlig fin mening at prisen (midlertidigt) stabiliseres, når man ser at antallet af søgninger er svagt faldende. Spørgsmålet er om kursen kommer til at falde i takt med interessen (søgninger) for BTC falder. Ud fra Google Trends kunne det godt se ud som om bitcoin er omkring sit peak nu.

Her lige en graf der viser interessen når vi taler nyhedssøgninger. Google Trends forudser at interessen daler yderligere. Det bliver spændende om de får ret, eller det går den anden vej:

Tilmeldt 8. Sep 17
Indlæg ialt: 104
Fra  Social Trading Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Google trends på "bitcoin"-søgninger som valuta:

Kursudviklingen fra  d. 25 november da antallet af søgninger gik amok:

Det bliver interessant at følge udviklingen på Google Trends og sammenholde den med kursen på BTC. Hvis man ser en uge tilbage startede prisen på omkring 17.100$ og den er lige nu omkring 17.800$. For to uger siden var den ikke meget lavere.

Det giver egentlig fin mening at prisen (midlertidigt) stabiliseres, når man ser at antallet af søgninger er svagt faldende. Spørgsmålet er om kursen kommer til at falde i takt med interessen (søgninger) for BTC falder. Ud fra Google Trends kunne det godt se ud som om bitcoin er omkring sit peak nu.

Her lige en graf der viser interessen når vi taler nyhedssøgninger. Google Trends forudser at interessen daler yderligere. Det bliver spændende om de får ret, eller det går den anden vej:

god research du har lavet, men du mangler en faktor og det er datoen og hvilket tidspunktet på året vi er. :)

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Jan 17
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig at stille et spg til alle jer experter. Hvis man opretter en Wallet - ex Jaxx.io - kan det anbefales ?

Tænker at smide lidt mønt efter et par forskellige valutaer :)

Tænker nu på at sætte pengene på ETH og LTC, så må vi se hvordan det går.

Side 6 ud af 19 (184 indlæg)